2021-04-15, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robokopf
Gillar kombon Kodjo, Kathy, David.
Gillade också tugget, där Kathy fick lite gliringar i början, men fan va jag börjat få på riktigt ont i magen av det senaste tiden. Va lite kul i början och det kändes som hon kunde stå på sig, lol hon är äldre och kommer från P1 samt har lite annan bakdrund, hon va liksom den som va stolt över att va annorlunda och det va kul att det kom upp utan tabun.

Senaste tiden har hon ju dock blivit bajsapan och får skitkorv efter skitkorv kastad på sig och hon skrockar lite men kastar liksom inte tillbaka nåt. Ändå fortsätter dom komma.

Hoppas dom vilar upp sig och kommer tillbaka med lite neutralare roller inom gruppen.
Lätt att jargonger fastnar för att det va kul i början och man inte orkar reflektera över hur det ser ut om man zoomar ut litegrann.

Håller med dig. Det börjar bli lite tröttsamt med att det oftast är två (David och Kojo) mot en (Kath) i alla frågor. Rollerna behöver ändras. När Linnéa Wiklblad hoppar in så sätter hon tydligare gränser mot exempelvis Kojos härskartekniker och då synliggörs allt.

David och Kojo var fega när dokumentären (SVT) om Soran Ismail diskuterades. Dom bollade över allt på Kath. Kanske dags att ta in Bianca Kronlöf som gäst?!
Senast redigerad av Skarprättaren 2021-04-15 kl. 23:05.
Citera
2021-04-16, 17:25
Medlem
Cobra Mk IIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarprättaren
Håller med dig. Det börjar bli lite tröttsamt med att det oftast är två (David och Kojo) mot en (Kath) i alla frågor. Rollerna behöver ändras. När Linnéa Wiklblad hoppar in så sätter hon tydligare gränser mot exempelvis Kojos härskartekniker och då synliggörs allt.

David och Kojo var fega när dokumentären (SVT) om Soran Ismail diskuterades. Dom bollade över allt på Kath. Kanske dags att ta in Bianca Kronlöf som gäst?!

Intressant, berätta gärna mer om Kojos härskartekniker.
Citera
2021-05-12, 09:25
Medlem
Hur bra tycker ni att Johan Anderberg resonerade idag?
Skulle man jämföra Sverige med andra skandinaviska länder nu i Covid-tider så skulle man även jämföra dom mot andra skandinaviska fotbollslag i VM-tider
Citera
2021-07-02, 06:19
Medlem
Hanna Hellkvist var roligare förut, nu är det bara en massa gapande. Hon svär i varannan mening, kommenterar nästan varenda manlig gäst om hur snygg han är.
När ska männen börja kommentera kvinnornas utseende i kanalen? Exakt. Kommer aldrig hända.
Sedan har jag oerhört svårt för folk som slänger ur sig "jag älskar dig" till sina kollegor och bevisar bara att man är oerhört falsk och bara säger saker för att bli omtyckt.
Citera
2021-08-26, 09:04
Medlem
Helt seriöst, vad är det med Kodjo och engelskan? Har han asperger och hans symptom är att skrika ut meningslösa amerikanska monologer en gång i kvarten? Katherine och David funkar men verkligen dags att byta ut Kodjo. Är det någon som tycker han är bra något mer?
Citera
2021-10-04, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rautakanki
Helt seriöst, vad är det med Kodjo och engelskan? Har han asperger och hans symptom är att skrika ut meningslösa amerikanska monologer en gång i kvarten? Katherine och David funkar men verkligen dags att byta ut Kodjo. Är det någon som tycker han är bra något mer?

Han har gjort sitt i det där programmet. Han har länge varit som det tredje, och mycket barnsliga, hjulet i trion.
Jag skäms när högt uppsatta eller andra gäster som driver seriösa samhällsfrågor kommer dit och han ställer idiotiska frågor som en ettaplättare. David är på gränsen han också, men han har åtminstone bra flow med Linnea och hade även det med Kath.
Jag kan dock inte se vilken plattform som Kodjo skulle kunna byta till - han håller nog fast I sin anställning i morgonstudion för glatta livet för att han inser detsamma. Nä, han behöver antingen steppa upp i seriositet eller move on till dockteater i barn-tv där han kan larva sig och skräna så som han gör nu.
Känner mig elak, men men... Barnkanalen kanske inte är så dum idé ändå, och då är jag allvarlig. Tror han skulle kunna gå hem hos kidsen med sin personlighet. Han kanske skulle kunna göra nån remake på Bullen.

Jag fattar att det inte är P1, men många gånger ligger dom på en lägre nivå än åldern på deras målgrupp.
Lyssnar alltmer sällan på programmet eftersom jag tycker att dom blivit ganska löjliga. Både David och Kodjo vill ju vara clowner och roliga på liknande sätt vilket är en clown för mycket. Det blir slagsida ibland.
Jag brukar lyssna på Eftermiddag i P3 där Christopher Garplind är programledare. Gillar honom skarpt. Han är rolig på ett mer subtilt sätt.

Jag gillade när Martina var där och höll i spakarna.

Såg att nån tyckte att Hanna också börjat skräpa ihop lite och jag håller med. Hon har tappat lite av sin journalistiska roll och flamsar rätt mycket hon också.
Hoppas att inte Linnea också ramlar ner längs den tramsvägen som morgonpasset verkar leda dom in på, för henne har jag gillat att lyssna på sedan PP3.
Citera
2021-10-06, 18:50
Medlem
Jag kan inte mer än att säga att jag saknar Kath. Hon var den enda av dessa som kunde vara oseriös men ändå fortfarande hålla det på en mogen nivå så att det inte blev alltflör flummigt.
Citera
2021-10-29, 07:52
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Jag kan dock inte se vilken plattform som Kodjo skulle kunna byta till - han håller nog fast I sin anställning i morgonstudion för glatta livet för att han inser detsamma. Nä, han behöver antingen steppa upp i seriositet eller move on till dockteater i barn-tv där han kan larva sig och skräna så som han gör nu.
Känner mig elak, men men... Barnkanalen kanske inte är så dum idé ändå, och då är jag allvarlig. Tror han skulle kunna gå hem hos kidsen med sin personlighet. Han kanske skulle kunna göra nån remake på Bullen.
Jag såg ett klipp för något program på Barnkanalen och Kodjo var där. Kul för honom - jag tror faktiskt han kan passa bra med att göra barnprogram.

OnT. Efter att inte ha lyssnat på Morgonpasset på ett år ungefär så har jag lyssnat minutvis under några dagar. Kath är visst ersatt av Nanna Olasdotter Hallberg (tydligen född Larsson). Hon fyller snart 30 men har en så oerhört extremt infantil cheyröst så jag kan inte riktigt höra vad hon säger. Hon har gjort ett program som heter Punani 99. Jag antar att det var en feministisk satirpod med många skämt kring killar med "fel" märke på deodoranten. En kulturchey.

Jag brukar vara ganska öppen för dialekter, brytningar eller konstigheter vad gäller uttal men Nanna hade jag skickat på utbildning. När man låter folk tala i radio, leda poddar och annat ska man tänka att även de med nedsatt hörsel eller svenska som andraspråk ska kunna hänga med och Nannas wannabeeposhstockholmska är skitsvår att höra på.
Citera
2021-11-05, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Jag såg ett klipp för något program på Barnkanalen och Kodjo var där. Kul för honom - jag tror faktiskt han kan passa bra med att göra barnprogram.

OnT. Efter att inte ha lyssnat på Morgonpasset på ett år ungefär så har jag lyssnat minutvis under några dagar. Kath är visst ersatt av Nanna Olasdotter Hallberg (tydligen född Larsson). Hon fyller snart 30 men har en så oerhört extremt infantil cheyröst så jag kan inte riktigt höra vad hon säger. Hon har gjort ett program som heter Punani 99. Jag antar att det var en feministisk satirpod med många skämt kring killar med "fel" märke på deodoranten. En kulturchey.

Jag brukar vara ganska öppen för dialekter, brytningar eller konstigheter vad gäller uttal men Nanna hade jag skickat på utbildning. När man låter folk tala i radio, leda poddar och annat ska man tänka att även de med nedsatt hörsel eller svenska som andraspråk ska kunna hänga med och Nannas wannabeeposhstockholmska är skitsvår att höra på.

Det är väl i huvudsak Linnea W som har kommit tillbaka. Kath hoppade väl in för henne då hon var sjukskriven?
Jag gillar Linnea och hon har kemi med David och kan sätta honom på plats om hon baravill. Men ja, lilla Kodjo är det femte hjulet och det blir jobbigt och rent av pinsamt att höra hans barnsliga och tondöva instick/frågor när tex politiker är i studion🤦‍♀️.

Nanna kan låta lite kraxig, men hon verkar ändå ha huvudet på skaft när det gäller och är duktig på att ställa frågor till gästerna. Ska dock erkänna att jag efterlyssnar på Morgonpasset och är väldigt selektiv - lyssnar enbart när Linnea är med, tex.

Jag lyssnade faktiskt på serien Punani då det begav sig och fann den rätt komisk, vilket förvånade mig. Inte alls min typ av humor egentligen.

Och btw och lite ot, men är det inte jävligt många i radio och tv som har sjukt störiga röster och dialekter?! Nästan som att det blivit på modet att låta så dryg och jobbig som möjligt? Många med talfel (inte kunna säga R tex) och även de som har röster som skär i öronen? Nu minns jag inte vad han heter, men han jobbade iaf på Sveriges radio förut och lät som ett jävla blåsinstrument. Hörde samma röstfenomen igår då en lokalreporter på tv förstörde hela inslaget pga hennes röst.
Citera
2021-12-16, 20:31
Medlem
Gällande musikhjälpen och alla som har lyssnar på mogonpasset mer än i en sekund, hjälp till att skänk pengar för en jävligt fin anledning!
2 miljoner ska in! Vi skriver givetvis FLASHBACK i namnrutan - KOM IGEN NU! SPRID!!!

https://bossan.musikhjalpen.se/morgonpassets-miljonboessa
Citera
2022-01-10, 18:01
Medlem
Jim-Joness avatar
Jag undrar verkligen varför Kodjo får sitta kvar. Vad jag förstår det som är vi extremt många som stör sig på hans engelska. Sveriges Radio bör värna om att det skall vara just svensk radio och inte amerikaniseras så förbaskat.

David är kul men jag undrar ofta varför han valde att sända morgonradio istället för att fortsätta som komiker.

Kath var bra. Helt annan nivå på folk som kommer från P1.
Citera
2022-01-26, 09:53
Medlem
2022 blir Kodjos sista år på MP, annonserade han just.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in