• 1
  • 2
2009-02-16, 16:46
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Hur vet du att den skrivit färdigt? Det kan dröja ganska länge innan skrivcachen töms...
Hur stor är risken att data korrumperas ifall man drar ut den (!) och inte har gjort någon operation på länge?
Citera
2009-02-16, 17:44
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enigmium
Skrivcachen? Vad är det för någon latjo pryl? ^^,

Skojar du med mig...? Om du inte vet vad det är så tycker jag inte du skall ta bort "Säker borttagning av hårdvara"

Om du letar lite här på FB hittar du snart 100 inlägg om folk som beklagar sig om att deras externa hårddiskar inte fungerar, det beror på 3 saker...

1. Överhettning = Kass låda.
2. Tappat dom i golvet = Håller dom inte för
3. Dragit ur sladden med följd att filsystemet blivit korrupt = Skulle ha gjort säker borttagning.
Senast redigerad av kimdah2002 2009-02-16 kl. 17:53.
Citera
2009-02-16, 17:49
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Hur stor är risken att data korrumperas ifall man drar ut den (!) och inte har gjort någon operation på länge?
Det beror på vad du menar med länge ? Testa att spara en liten fil på en extern hårddisk och dra ur sladden, koppla sedan in disken igen och se om filen finns där, troligtvis är den försvunnen då den låg i cachen. Hur länge den ligger där är svårt att säga bestämt, det beror bl.a. på om du valt att enheten skall stödja "Optimera för snabb borttagning" eller "Optimera för prestanda" det senare är standard för hårddiskar och det första för minnesenheter.
Citera
2009-05-02, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Oki, jag tänkte inte på att det bara var mjukgömning i första länken.
Denna då? http://blog.ryantadams.com/2008/10/2...e-system-tray/

Precis vad jag satt och letade efter här också Funkade ju perfekt. Vad gjorde programmet egentligen? Vilken nyckel i registret var den och vred på?
Citera
2009-08-12, 16:22
Medlem
Diseaseds avatar
Jag har själv tagit bort min ikon nu, vad jag undrar är om den på något sätt kan komma tillbaka? Ibland kan den ju faktiskt vara bra att ha
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in