Jag är sjukt nyfiken på detta program jag med, gjorde en tråd om det för ett tag sedan också, men ingen svarar. Någon måste väl veta någonting om utbildningen?
Det känns som man blir ingenting typ. Undrar om det inte vore minst lika bra om man läste till vanlig ingenjör (typ maskin kanske) och sedan läste företagsekonomi en eller två terminer ...
Det känns som man blir ingenting typ. Undrar om det inte vore minst lika bra om man läste till vanlig ingenjör (typ maskin kanske) och sedan läste företagsekonomi en eller två terminer ...
Låter som högskoleingenjörernas svar på civilingenjörernas Industriell Ekonomi. Men jag skulle nog hellre läst en maskinutbildning och kryddat den med lite roliga kurser mot logistik, organisation osv. Då har du en "känd" examen på pappret men typ samma kunskaper som om du läst den där.
AA okej, nu när ni säger det så inser jag det med, det är för lite, får nog bli vanlig ingenjör kryddat med ekonomi senare.
Tack så mycket för svaren..
KTH har också startat en liknande utbildning och håller med i skaran att detta låter som en blandning mellan att få mer ansökande och få mer stålar av staten samt ha en hing-version av indek.
Edit: Men den är samtidigt ett bra steg mot det utbildningssystemet jag vill ha där inte 95% av befolkningen måste sitta på universitet i halva sina liv för att få ett jobb.
Senast redigerad av timpakay 2009-02-16 kl. 19:09.
KTH har också startat en liknande utbildning och håller med i skaran att detta låter som en blandning mellan att få mer ansökande och få mer stålar av staten samt ha en hing-version av indek.
Edit: Men den är samtidigt ett bra steg mot det utbildningssystemet jag vill ha där inte 95% av befolkningen måste sitta på universitet i halva sina liv för att få ett jobb.
Hur menar du är det är ett steg i rätt riktning för det?