2009-02-16, 02:51
Medlem
assfuckeRs avatar
I länken nedan kan ni läsa lite kort om den..

http://www.chalmers.se/sections/vill_studera/hitta_din_utbildning/utbildningsprogram/ekonomi-och

Vad tror ni? Tydligen nytt program, jag står o väger mellan detta, maskinteknik eller byggteknik, båda 180 hp.

Kan detta vara något att gå? Gillar blandningen mellan ekonomi och teknik men kommer det vara något för att få jobb senare?
Citera
2009-02-16, 03:11
Medlem
mr-cleans avatar
Jag är sjukt nyfiken på detta program jag med, gjorde en tråd om det för ett tag sedan också, men ingen svarar. Någon måste väl veta någonting om utbildningen?
Citera
2009-02-16, 03:15
Medlem
assfuckeRs avatar
ja, jag har spanat på det ett tag, är nog skön variation mellan ekonomi och renodlad ingenjör. Känns nästan som en liten chefs utbildning..
Citera
2009-02-16, 03:40
Medlem
Det känns som man blir ingenting typ. Undrar om det inte vore minst lika bra om man läste till vanlig ingenjör (typ maskin kanske) och sedan läste företagsekonomi en eller två terminer ...
Citera
2009-02-16, 04:43
Moderator
Semesters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arahant
Det känns som man blir ingenting typ. Undrar om det inte vore minst lika bra om man läste till vanlig ingenjör (typ maskin kanske) och sedan läste företagsekonomi en eller två terminer ...

Det skulle vara mitt tips också.
Citera
2009-02-16, 08:44
Medlem
Kalasjnikovs avatar
Skumläste som hastigast. Verkar intressant, men jag är lite skeptisk. Var väldigt lite tekniska kurser.
Citera
2009-02-16, 10:20
Medlem
WordOfMouths avatar
Låter som högskoleingenjörernas svar på civilingenjörernas Industriell Ekonomi. Men jag skulle nog hellre läst en maskinutbildning och kryddat den med lite roliga kurser mot logistik, organisation osv. Då har du en "känd" examen på pappret men typ samma kunskaper som om du läst den där.
Citera
2009-02-16, 12:02
Medlem
om du väljer maskinteknik(högskole), så kan du sedan under andra årskurs välja inrikting som Teknisk utveckling, och där ingår ekonomi kurser etc.
Citera
2009-02-16, 14:55
Medlem
dalianxs avatar
Detta program känns som att det är skapat för att få upp antalet sökande till chalmers högskole ing. utbildningar.

Liknar ganska mycket Produktions inriktningen på maskiningenjörs programmet.. så den inriktningen lär försvinna.
Citera
2009-02-16, 15:25
Medlem
assfuckeRs avatar
AA okej, nu när ni säger det så inser jag det med, det är för lite, får nog bli vanlig ingenjör kryddat med ekonomi senare.
Tack så mycket för svaren..
Citera
2009-02-16, 19:06
Medlem
timpakays avatar
KTH har också startat en liknande utbildning och håller med i skaran att detta låter som en blandning mellan att få mer ansökande och få mer stålar av staten samt ha en hing-version av indek.

Edit: Men den är samtidigt ett bra steg mot det utbildningssystemet jag vill ha där inte 95% av befolkningen måste sitta på universitet i halva sina liv för att få ett jobb.
Senast redigerad av timpakay 2009-02-16 kl. 19:09.
Citera
2009-02-17, 03:29
Medlem
assfuckeRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timpakay
KTH har också startat en liknande utbildning och håller med i skaran att detta låter som en blandning mellan att få mer ansökande och få mer stålar av staten samt ha en hing-version av indek.

Edit: Men den är samtidigt ett bra steg mot det utbildningssystemet jag vill ha där inte 95% av befolkningen måste sitta på universitet i halva sina liv för att få ett jobb.

Hur menar du är det är ett steg i rätt riktning för det?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in