2003-09-18, 12:44
Bannlyst
Kvantitet går tydligen före kvalitet.

En snabb titt på Lunarstorms startsida gav att de hade 21110 personer inloggade just nu. Fan vad bra det stället måste vara då, med ett sånt resonemang?
Citera
2003-09-18, 12:54
Medlem
Killroys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thompa

En snabb titt på Lunarstorms startsida gav att de hade 21110 personer inloggade just nu. Fan vad bra det stället måste vara då, med ett sånt resonemang?

Dom som håller till på lunarstorm tycker nog att det är ett väldigt bra ställe. Dom som håller till på flashback måste nog också tycka att det här är ett bra ställe annars skulle dom inte vara här. Anser nog att resonemanget håller.
Citera
2003-09-18, 15:02
Administrator
admins avatar
Citat:

Det var inte vad jag påstod. Jag sa att de som gnällde sa att de hårdare reglerna skulle innebära att forumet skulle självdö. Inom en månad tror jag någon sa, eller var det två. Jag konstaterar att så uppenbarligen inte är fallet.

Vad du ser som kvalitet vet jag inte, men personligen anser jag att kvaliteten på forumet har blivit bättre. Men man kan inte göra alla glada, och det har heller aldrig varit vår avsikt.

Jag är fullt medveten om att vissa fåtal användare som fortfarande är kvar, önskar "högre till tak" och en högre tolerans till "personangrepp". Men oavsett vad vi gör, så kommer folk klaga. Så har det varit sedan vi öppnade. Det är uppenbarligen enklare att klaga, än att komma med positiva inlägg.

Men jag är glad iallafall. Utvecklingen på forumet, såväl grafiskt, uppbyggnadsmässigt och innehållsmässigt, blir bara bättre och bättre.
Tack till alla som användare som hjälper till att göra Flashback Forum till vad det är idag. Stort tack!!!

admin
Citera
2003-09-18, 19:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Det var inte vad jag påstod. Jag sa att de som gnällde sa att de hårdare reglerna skulle innebära att forumet skulle självdö. Inom en månad tror jag någon sa, eller var det två. Jag konstaterar att så uppenbarligen inte är fallet.

Vad du ser som kvalitet vet jag inte, men personligen anser jag att kvaliteten på forumet har blivit bättre. Men man kan inte göra alla glada, och det har heller aldrig varit vår avsikt.

Jag är fullt medveten om att vissa fåtal användare som fortfarande är kvar, önskar "högre till tak" och en högre tolerans till "personangrepp". Men oavsett vad vi gör, så kommer folk klaga. Så har det varit sedan vi öppnade. Det är uppenbarligen enklare att klaga, än att komma med positiva inlägg.

Men jag är glad iallafall. Utvecklingen på forumet, såväl grafiskt, uppbyggnadsmässigt och innehållsmässigt, blir bara bättre och bättre.
Tack till alla som användare som hjälper till att göra Flashback Forum till vad det är idag. Stort tack!!!

admin

Jag håller med om att det här stället inte kommer att självdö, det var aldrig min åsikt. Däremot så blir jag bara lite rädd och smått sur när allteftersom alla "friheterna" som varit självklara här mer och mer begränsas av olika skäl. Visst, regelrätta lagbrott och rejäla tramssaker som "Experten" och "Nazistjägaren" har jag inget emot att de försvinner, men rädslan ligger mycket i att ju mer man begränsar, desto lägre sätts ribban hela tiden. Alla vet vi som bekant att vägen till helvetet är stensatt av goda avsikter, och jag är bara rädd för hur allt kommer att sluta om det fortsätter.
Som HG uttrycker det; "Men den trökiga sanningen är att Flashback inte alls längre är vad det var eller ville bli. Svarta listan är ganska Stalin-aktigt."
Eller är det så enkelt som det stod i ett FNA för en tid sedan, "You have the right to free speech, as long as you're not dumb enough to actually try it"?

Och som ni påpekar, "I Sverige är det dock olagligt att publicera namn och bild på någon som är anhållen eller häktad men inte dömd för ett brott." Om inte jag missminner mig helt så är det helt felaktigt! Och vad är isåfall poängen med att begränsa yttrandefriheten genom att sprida lögner här? Om jag nu mot förmodan skulle ha fel och det skulle vara olagligt så kan ni ju skriva ut vart lagen står, så man har något att referera till och kan kolla upp? Annars blir man ju tvungen att utgå ifrån att det är en ren lögn.

Jag är inte ute efter att bråka, förstöra och/eller gnälla på allt, men jag tycker inte om åsiktsbegränsningarna. Det var ju en massa jävla gnäll om avatarer också, folk som ville ha bort olika avatarer eller vad det heter för att de inte föll dem i smaken (syftade då inte på uppslitna rövhål och grova porrbilder i första hand, utan helt vanliga bilder), vilka några moderatorer ställde sig på censurivrarnas sida. Likadant har vissa moderatorer delat ut "muntliga" varningar för inlägg som inte faller dem i smaken, men inte ens i närheten passerat någon som helst gräns eller regel.

Är även lite sur för att admin verkar lägga mer tid på att svara på sånt här och att slänga ut/varna folk än att lägga tid på att åtminstonde svara på frågor (både från mig och många andra) om förbättringar/nya funktioner på forumet, och jag kommer att fortsätta att vara sur så länge det fortgår.
Citera
2003-09-18, 20:50
Medlem
Citat:
Jag är inte ute efter att bråka, förstöra och/eller gnälla på allt, men jag tycker inte om åsiktsbegränsningarna. Det var ju en massa jävla gnäll om avatarer också, folk som ville ha bort olika avatarer eller vad det heter för att de inte föll dem i smaken (syftade då inte på uppslitna rövhål och grova porrbilder i första hand, utan helt vanliga bilder), vilka några moderatorer ställde sig på censurivrarnas sida.
inte ute efter att bråka? varför har du den avatar du har? Jag längtar efter den dagen din nuna figurerar runt hela jorden mot din vilja och hur du då fortsätter klaga över bildcensureringen.

Ska du ha en bild på en medmänniska kan du VÅGA ha en bild på dig.
Citera
2003-09-18, 21:03
Medlem
De Larges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spidflam
inte ute efter att bråka? varför har du den avatar du har? Jag längtar efter den dagen din nuna figurerar runt hela jorden mot din vilja och hur du då fortsätter klaga över bildcensureringen.

Ska du ha en bild på en medmänniska kan du VÅGA ha en bild på dig.

Din andra post och du börjar redan tjaffsa.
Citera
2003-09-18, 21:29
Medlem
Germanias avatar
Påminner om Info14 artikel...
http://info14.com/inrikes.php?id=175

De gör ingen som helst koppling till de pekas ut i media som om de hyllar mordet.
Citera
2003-09-18, 21:49
Medlem
Nidstangs avatar
Att folk söker sig ut på nätet år inget nytt när något händer. Tvärtom har man i alla tider sökt information, det var likadant 9/11 eller vilken annan stor händelse som helst.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in