Citat:
Ursprungligen postat av BF_Sweden
Jag är också rätt så övertygad att "rekordet" inte har att göra med utrensning av oliktänkande utan har mer att göra med att Flashback har uppmärksammats i Expressen nyligen. Anledningen till "rekordet" idag är att människor runt om i landet vill ha reda på vad den gripne heter. Människor vet om att här kan man få sådan information.
Det är lite ironiskt att Flashbacks nya policy går ut på att inte publicera namn och skvaller om kändisar - men Flashback slår "publikrekord" JUST på grund av att människor tror att de får reda på sådant här. När jag tänker efter är det VÄLDIGT ironiskt.
Nu är det ju så att det inte skrivs om Flashback i medierna varje dag, och ifall din teori skulle stämma så skulle antalet besökare mattas av. Tvärtom, så är de kvar. Vi har i vecka efter vecka kunnat se en ökning på forumet.
När vi körde phpBB hade vi under kvällarna omkring 150 samtidiga besökare, och ett rekord på 230 samtidiga besökare. Den siffran har vi inte ens varit i närheten av en enda kväll under den senaste månaden.
Jag har själv pratat med ett flertal användare som kommit tillbaka, då de upplevt att kvalitén och nivån blivit högre på senare tid.
Givetvis kommer det att finnas de som protesterar mot det jag säger, men jag ville ändå påpeka min ståndpunkt - då flera utkastade användare sa att forumet skulle dö i.o.m. de hårdare reglerna.
admin