2003-09-17, 22:17
Administrator
admins avatar
Under senaste månaden så har jag kastat ut en handfull gaphalsar, och även förklarat att de regler som finns här ska följas.
Det har gnällts om att Flashback kommer att självdö, och att ingen kommer att vara kvar här.Uppenbarligen har de haft väldigt fel.
Igår slog vi rekord på antalet besökare, och idag slog vi nytt rekord - igen.
Senaste rekordet ligger f.n. på 586 samtidiga besökare.
Genomsnittet på antalet samtidiga besökare har två-tre dubblas på bara en månad.

Vårt recept: kasta ut de som inte sköter sig.
Detta har resulterat i att de som är seriösa sökt sig tillbaka. Så vill vi ha det. Vi vill ha seriösa användare, seriösa inlägg, och skapa en enorm kunskapsbank (som igår f.ö. passerade en halv miljon artiklar/inlägg).

admin
Citera
2003-09-17, 22:19
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Igår slog vi rekord på antalet besökare, och idag slog vi nytt rekord - igen.
Senaste rekordet ligger f.n. på 586 samtidiga besökare.

Under tiden jag skrev inlägget så slogs rekordet ännu en gång.
När detta skrivs är rekordet 591 samtidiga användare.

Fortsättning följer ...

admin
Citera
2003-09-17, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Under tiden jag skrev inlägget så slogs rekordet ännu en gång.
När detta skrivs är rekordet 591 samtidiga användare.

Fortsättning följer ...

admin

Här e fortsättningen.
Flest användare samtidigt var 604, Today klockan 22:42.
skrämmande va snabbt det går o hur folk dras hit
Citera
2003-09-17, 22:53
Medlem
De Larges avatar
Många som vill se dom offentliga avrättningarna. Hehe . Skämtosido, tror inte det har med admins utrensning att göra, mer med sexpressens skriverier.
Citera
2003-09-17, 22:54
Medlem
Asterixs avatar
Jag tycker det är mer intressant att se hur många medlemmar som är inloggade. Finns det nån statistik över dem? Ökar de också i samma takt?
Citera
2003-09-17, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av De Large
Många som vill se dom offentliga avrättningarna. Hehe . Skämtosido, tror inte det har med admins utrensning att göra, mer med sexpressens skriverier.

glöm inte journalisten.se folk strömmade in när det stod att namnet på killen var här.

Asterix kolla den här Länken den visar vilka som e online o var dom e o det på både medlemmar o gäster. innan idag när jag kollade var alla gäster på medie forumet där namnet på killen va.
Citera
2003-09-17, 23:05
Medlem
BF_Swedens avatar
Jag är också rätt så övertygad att "rekordet" inte har att göra med utrensning av oliktänkande utan har mer att göra med att Flashback har uppmärksammats i Expressen nyligen. Anledningen till "rekordet" idag är att människor runt om i landet vill ha reda på vad den gripne heter. Människor vet om att här kan man få sådan information.

Det är lite ironiskt att Flashbacks nya policy går ut på att inte publicera namn och skvaller om kändisar - men Flashback slår "publikrekord" JUST på grund av att människor tror att de får reda på sådant här. När jag tänker efter är det VÄLDIGT ironiskt.
Citera
2003-09-17, 23:18
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BF_Sweden
Jag är också rätt så övertygad att "rekordet" inte har att göra med utrensning av oliktänkande utan har mer att göra med att Flashback har uppmärksammats i Expressen nyligen. Anledningen till "rekordet" idag är att människor runt om i landet vill ha reda på vad den gripne heter. Människor vet om att här kan man få sådan information.

Det är lite ironiskt att Flashbacks nya policy går ut på att inte publicera namn och skvaller om kändisar - men Flashback slår "publikrekord" JUST på grund av att människor tror att de får reda på sådant här. När jag tänker efter är det VÄLDIGT ironiskt.

Nu är det ju så att det inte skrivs om Flashback i medierna varje dag, och ifall din teori skulle stämma så skulle antalet besökare mattas av. Tvärtom, så är de kvar. Vi har i vecka efter vecka kunnat se en ökning på forumet.

När vi körde phpBB hade vi under kvällarna omkring 150 samtidiga besökare, och ett rekord på 230 samtidiga besökare. Den siffran har vi inte ens varit i närheten av en enda kväll under den senaste månaden.

Jag har själv pratat med ett flertal användare som kommit tillbaka, då de upplevt att kvalitén och nivån blivit högre på senare tid.

Givetvis kommer det att finnas de som protesterar mot det jag säger, men jag ville ändå påpeka min ståndpunkt - då flera utkastade användare sa att forumet skulle dö i.o.m. de hårdare reglerna.

admin
Citera
2003-09-17, 23:38
Medlem
BF_Swedens avatar
Det är ju rätt självklart att ett forum med 50 000 användare inte dör på grund av ett antal speciella personer blir bortplockade men charmen och den speciella funktion som Flashback har haft försvinner och kvar är ett- i och för sig fungerande - trist mainstreamforum.

Men är det de order som Jan Axelsson givit och är tvungen till är det inte så mycket att göra åt. Var sak har sin plats - och tid.
Citera
2003-09-17, 23:40
Medlem
BF_Swedens avatar
Och rekordet som du talade om sammanföll ju rätt bra med namnpubliceringen av den gripne.

Jag undrar vilken dag som förra rekordet av inloggade var - kan det ha varit i samband med att Expressen skrev om kändisar på flashback?
Citera
2003-09-18, 00:31
Medlem
oGGos avatar
Men problemet med att konton tas bort är ju att också då inlägg tas bort!
Detta vill iaf jag inte!
llt skall vara kvar, vilket admin också ganska tydligt poängterade då han inporterade alla de gamla inläggen!
Citera
2003-09-18, 00:40
Medlem
men det måste väl finnas nåt sätt att kunna kringå det tycker jag.
Jag kan absoult inget om vbulletin men här e ett förslag men sen om det går eller inte vet jag inte.

starta ett konto eller liknande o innan ett konto tas bort så flyttar man alla inläggen till en speciell gemensam konto där alla inläggen får raderade konton sparas o jo det kan ta en jävla tid o genomföra en sån grej men om nu Admin kan ge alla sina Moderator den tillgången så dom oxå kan göra det så kan nog Admin samtidigt med alla Moderator göra det rätt så snabbt ändå än att Admin ska göra det själv. det e ändå e viktig grej att kunna visa hur många medlemmar det finns för det finns inte 58000+ aktiva medlemmar o det kan vem som helst se. men det finns säkert nåt sätt man kan spara inläggen medans kontot försvinner men det kan ta tid men i slutändan så skulle folk ändå vilja veta exakt antal medlemmar
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in