2009-02-15, 21:51
Bannlyst
Hejsan.

Som det är nu så har jag en "E-disk", eller ja, det är ingen hårddisk utan bara en liten partition av min C-disk. Hur ska jag bära mig åt för att ta bort den partitionen och därmed kunna utnyttja C-diskens utrymme maximalt?
Citera
2009-02-15, 21:53
Medlem
Naits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enigmium
Hejsan.

Som det är nu så har jag en "E-disk", eller ja, det är ingen hårddisk utan bara en liten partition av min C-disk. Hur ska jag bära mig åt för att ta bort den partitionen och därmed kunna utnyttja C-diskens utrymme maximalt?

Du kan ju fortfarande utnyttja utrymmet fast det är en partion.

Men annars så kan du merga ihop partioner i diskhanteraren.
Citera
2009-02-15, 21:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nait
Du kan ju fortfarande utnyttja utrymmet fast det är en partion.

Men annars så kan du merga ihop partioner i diskhanteraren.

Det är just det jag inte kan, det är liksom reserverat till systembackuper eller vad för löjligt det nu var. Så smäll i pannan på dig själv du!

Hur som helst så har det aldrig varit någon nytta för mig så jag har stängt av så att inga fler backuper sparas så nu vill jag "merga", som du så fint sa, ihop den till dess riktiga C-disk.

Och var finner jag denne diskhanterare?
Citera
2009-02-15, 22:00
Medlem
ExtraAllts avatar
Citat:
Det är just det jag inte kan, det är liksom reserverat till systembackuper eller vad för löjligt det nu var. Så smäll i pannan på dig själv du!

Hur som helst så har det aldrig varit någon nytta för mig så jag har stängt av så att inga fler backuper sparas så nu vill jag "merga", som du så fint sa, ihop den till dess riktiga C-disk.

Och var finner jag denne diskhanterare?

Högerklicka på "den här datorn"->"hantera". Under "lagring" har du någonting som heter "diskhantering".
Citera
2009-02-15, 22:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ExtraAllt
Högerklicka på "den här datorn"->"hantera". Under "lagring" har du någonting som heter "diskhantering".

Jag tog helt enkelt bort E:. Är det så enkelt?
Citera
2009-02-15, 23:43
Medlem
Naits avatar
Citat:
Jag tog helt enkelt bort E:. Är det så enkelt?

Ja precis, och nu högerklickar du på C:\ Väljer alternativet Extend volume. Lycka till!
Citera
2009-02-16, 01:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nait
Ja precis, och nu högerklickar du på C:\ Väljer alternativet Extend volume. Lycka till!

http://afehrm.se/uploader/files/i5r0u4.png

Finns inget sådant alternativ. :<
Citera
2009-02-16, 01:23
Medlem
mightywarriors avatar
Tryck på rutan med svart remsa.
Citera
2009-02-17, 13:10
Medlem
thezushs avatar
Eller så kör du gratis programmet "Easus Partion magic" som liknar Norton's och sätter ihop partionerna.

Vill du ha ett riktigt bra rekomenderar jag "Acronis Disk Directory" som dock kostar pengar
Citera
2009-02-17, 14:06
Medlem
Ubis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thezush
Eller så kör du gratis programmet "Easus Partion magic" som liknar Norton's och sätter ihop partionerna.

Vill du ha ett riktigt bra rekomenderar jag "Acronis Disk Directory" som dock kostar pengar

Är väll onödigt att installera ett extra program när det ska fungera med diskhantering? Iaf om man ska göra så lite
Annars skulle jag fixa en linux live cd med valfri distribution och GParted så kan man använda det till andra datorer också
Tror det finns någon distribution som bara har verktyg för att fixa datorn, tex till att partionera hårddiskar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in