2009-02-15, 16:38
Medlem
mogs avatar
Såg att det fanns en tråd om den bästa godisbutiken i Stockholm, och tänkte då en tråd om de bästa godisbutikerna i Göteborg.

Själv så anser jag att Göttepôjkarna är bäst, men dom är ju inte billiga som t e.x...

4-Gott, men dom har å andra sidan inte alltid så färskt godis. Har sett att dom öppnat en ny butik vid hållplats "Lilla Bommen", men har inte besökt den än.

Jam-Jam i Nordstan tycker jag är hyfsat ointressant då dom är både dyra och har ett dåligt sortiment.

Så har ni andra några tips om bra godisbutiker i Göteborg? Skriv in om dom har bra färskt godis och gärna om dom är dyra / billiga så att man inte far dit i onödan.

Citera
2009-02-15, 16:40
Medlem
brajzillas avatar
"farbrorens kiosk" ja den heter så han hyr bland annat ut heminspelade filmer från tv:4 osv kolla in där i majorna
Citera
2009-02-15, 16:43
Medlem
PacmanSwes avatar
uttalas det 'fyra-gott' eller 'four-gott'? det är iaf den vid lilla bommen där det låg nån affär för radiostyrda leksaker du menar eller? Den sägs vara bra då det finns en till i samma kedja här i göteborg som jag inte kommer ihåg vart den ligger Gôtteporjkarna är ju gott och bra, men ja dom är ju inte billga. Ute på hissingen ligger det väl en ganska stor som säljer rätt billigt? eller?

I partille ligger det också nån ganska billig och bra affär bredvid rusta som ligger nästan granne med allum. Godis landet tror jag den heter

edit: fan va jag skriver konstigt nu, det är nog dags att ta en powernap på typ 4 timmar
Citera
2009-02-15, 17:17
Medlem
Kruzs avatar
Godis City ligger strax ovanför brunnsbo på Hisingen. Har sjukt många sorters godis, men visst allt godis är inte direkt av färskaste kvalitet alltid men du hittar nästan garanterat det du söker efter.
Citera
2009-02-15, 19:33
Medlem
mogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PacmanSwe
uttalas det 'fyra-gott' eller 'four-gott'? det är iaf den vid lilla bommen där det låg nån affär för radiostyrda leksaker du menar eller? Den sägs vara bra då det finns en till i samma kedja här i göteborg som jag inte kommer ihåg vart den ligger
Har också funderat på deras namn, hur ska det egentligen uttalas?? Har sett en butik uppe på Valand som heter 3-Gott f.ö.

Men ja, det var den butiken som hade dom där radiostyrda grejjerna jag tänkte på som hade nyöppnat. Den andra ligger uppe vid...vad heter det nu igen...äsch.

Citat:
Ursprungligen postat av PacmanSwe
I partille ligger det också nån ganska billig och bra affär bredvid rusta som ligger nästan granne med allum. Godis landet tror jag den heter
Aah, ok! Beger mig till Partille lite då och då (för att få inmundiga den underbara maten på mAx såklart), så ska kolla in det nästa gång om jag kommer ihåg.

Citat:
Ursprungligen postat av Kruz
Godis City ligger strax ovanför brunnsbo på Hisingen. Har sjukt många sorters godis, men visst allt godis är inte direkt av färskaste kvalitet alltid men du hittar nästan garanterat det du söker efter.
Godis City?! Det måste kollas in! Tack!

Ah, just det. Glömde ju nämna butiken på Backaplan. Har ju glömt namnet såklart nu, men den ligger bredvid Johanssons skor iaf.

Halvbilligt har jag för mig att det var...och halvdant också.

Senast redigerad av mog 2009-02-15 kl. 19:35.
Citera
2009-02-15, 20:41
Medlem
eskimås avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mog
Har också funderat på deras namn, hur ska det egentligen uttalas?? Har sett en butik uppe på Valand som heter 3-Gott f.ö.

Men ja, det var den butiken som hade dom där radiostyrda grejjerna jag tänkte på som hade nyöppnat. Den andra ligger uppe vid...vad heter det nu igen...äsch.

4-gott ligger på Brunnsgatan. Det ska enligt ägaren uttalas fyragott, varför hade han inget svar på.

3-gott som ligger på Vasagatan vid valand är en "systerbutik" till den första 4gott.

Edit.
Tycker att det alltid har färskt godis på 4-gott. Tycker att de har färskare godis än något annat ställe i stan, de säljer ju så mycket så det hinner inte ligga där länge.
Citera
2009-02-15, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eskimå
4-gott ligger på Brunnsgatan. Det ska enligt ägaren uttalas fyragott, varför hade han inget svar på.
3-gott som ligger på Vasagatan vid valand är en "systerbutik" till den första 4gott.

Edit.
Tycker att det alltid har färskt godis på 4-gott. Tycker att de har färskare godis än något annat ställe i stan, de säljer ju så mycket så det hinner inte ligga där länge.

kanske är för att det på engelska blir four, vilket nästan uttalas som för, alltså för gott
Citera
2009-02-22, 12:21
Medlem
mogs avatar
Var på den nya 4-Gott butiken igår. Det är en riktigt fin butik dom fått sig där med massor av godis! Godiset känns ganska färskt och bra, men tyvärr inte spec. många nya sorter man inte sett förut utan det var det gamla vanliga, men likförbannat gick man därifrån med alldeles för stor påse.

Frågade expediten om butikerna och fick veta att dom har fyra butiker. Tre godisbutiker och en som säljer frukt.

Frukt är ju också godis. ...fasen, nu blev jag sugen på ett saftigt päron!

Citera
2010-02-10, 14:55
Medlem
Plopp Hisingen Godis de har mycke FÄRSK godis ok alla sorter jag er der varge helg de har allt livs,toback,mejeri.frokt.grönsaker.ja allt men mest godiset errrrr såååå färsktttt ööööööömmm det fins inte färskare bara plopp
Citera
2011-03-30, 16:54
Medlem
dozks avatar
Hur många av dom åvanstående butikerna finns kvar?
Har vart på 4-gott och tycker inte att kvaliten på deras godis var imponerande.
Citera
2011-04-05, 20:50
Medlem
Det är trist att jag är expert på detta, men jag vet var alla 4-Gottbutikerna ligger/har legat.

Den (i min mening) bästa ligger på Östra Hamngatan, nästan framme vid Kanaltorget. Den näst bästa ligger på Brunnsgatan, bredvid systerbutiken 4-Frukt. En mindre känd 4-Gottbutik ligger på Landala torg och den (som jag tycker) sämsta och mest nyligen öppnade ligger på Masthuggstorget. Det brukade ligga en som hette 3-Gott vid Valand, men jag tror den är borta nu. Det fanns en annan i kedjan, har glömt namnet, som låg på Norra Allégatan, mellan Järntorget och Haga kyrka, som jag tror är ett sushiställe nu. Jag kan ha missat någon, men det är i alla fall de fyra (plus fruktbutiken) som finns idag.
Citera
2011-04-06, 11:33
Medlem
kvittot87s avatar
Bästa godisbutiken är helt klart den bredvid Kungsports statyn(Östra Larmgatan 17). Inte särskilt billigt, dock kompenserar dom det med mycket färskt godis och många olika goda sorter=)! Inte många ställen där man kan köpa sura ess i lösvikt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in