2009-02-15, 15:55
Medlem
Shit hur svårt är det att säga: "Nej tack jag är inte sugen"....
Citera
2009-02-15, 15:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Robban.swe
Shit hur svårt är det att säga: "Nej tack jag är inte sugen"....

man säger ju det men då ska han/hon börja tjafsa emot och säga "Jooo kom igen ta en nu" hundra gånger, tillslut kan hela konsum höra "tjafset".
Citera
2009-02-15, 16:09
Bannlyst
Rätta mig om jag har fel, men det här fenomenet gäller oftast kvinnor? De har en tendens att äta i tid och otid, och ofta sötsliskiga saker. Jag generaliserar naturligtvis, men det är vad jag har upplevt.
Citera
2009-02-15, 16:11
Medlem
Big_Bites avatar
Man tackar aldrig nej till mat, speciellt inte gratis sådan
Citera
2009-02-15, 16:19
Medlem
Brakkisaths avatar
Vad är problemet?
Säg bara "Nej, jag vill inte ha." Förstår dom inte det så är det nog inte hos dig problemet ligger.
Forsätter han är det bara höjja rösten tills han lägger av.
Vem fan börjar tjafsa emot någon som höjjer rösten hela tiden.
"gud vad pinsam han är, säg bara att du inte vill ha en bulle då..."
Citera
2009-02-15, 16:35
Avslutad
Har varit med om exakt samma sak, grymt irreterande, alltid ska denna person bjuda också, så blir det otacksamt om man säger nej hela tiden och går man med på det varenda gång känns det som man måste bjuda tillbaka någon gång..

Grymt irreterande. Jag äter inte godsaker särskilt ofta, därför blir det extra irreterande.
Citera
2009-02-15, 16:59
Medlem
bessies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Infaust90
Rätta mig om jag har fel, men det här fenomenet gäller oftast kvinnor? De har en tendens att äta i tid och otid, och ofta sötsliskiga saker. Jag generaliserar naturligtvis, men det är vad jag har upplevt.

ja du har så fel , jag är kvinna och älskar inte sötsaker och vill gärna äta när jag själv vill och inte på någon annans order.
Citera
2009-02-15, 17:03
Medlem
Hypnososs avatar
Du kan ju alltid spela psykfall och gallskrika så att alla i affären hör "JAG VILL INTE HA NÅGON JÄVLA MUNK FÖR I HELVETE". Problemet blir ju löst, men andra kan dyka upp.
Citera
2009-02-15, 17:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hypnosos
Du kan ju alltid spela psykfall och gallskrika så att alla i affären hör "JAG VILL INTE HA NÅGON JÄVLA MUNK FÖR I HELVETE". Problemet blir ju löst, men andra kan dyka upp.

Jo så kan man ju alltid göra om man vill förlora sina vänner
Citera
2009-02-15, 17:16
Medlem
Är med om samma saker mer eller mindre hela tiden dock då oftast från jobbarkompisar.
Jag gillar inte alls sötsaker som godis, bullar och liknande och ärligt talat så blir man näst intill idiotförklarad eller klassad som tråkig om man inte vill ha när det bjuds. Samma sak gäller McDonalds, pizza och kebab som jag heller nte är ett dugg förtjust i men som folk helatiden försöker tvinga i en
Citera
2009-02-15, 18:29
Medlem
Knasibass avatar
Detta händer mig hela tiden på jobbet. Min chef tror typ att hon är min morsa vilket är jävligt störande. Det spelar ingen roll om jag insisterar på att jag inte vill ha kakor och sånt, hon vägrar acceptera det. Nån gång sa jag nåt om att "nej, jag äter redan alldeles för mkt sötsaker" och - eftersom jag är ung tjej - började hon ju genast tjata om att jag skulle få anorexi osv
Citera
2009-02-15, 18:32
Medlem
Uncle Dukes avatar
Om någon försöker bjuda mig på en munk tackar jag fan inte nej, om jag inte har någon märklig magsjuka som får mig att kasta upp så fort jag äter. Då säger jag att jag är magsjuk...

Men om något jävla spån försöker bjuda mig på, eller få med mig till McDonalds eller dylikt vattenhål för råttor hånskrattar jag och vägrar. Ingen motivering behövs vid ett sådant tillfälle. Om personen inte förstår varför jag inte vill följa med till McDonalds säger jag bara "Okej, du kan kasta mitt nummer och sudda ut mig från kontaktboken. Kontakta mig aldrig mer."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in