2003-09-17, 16:29
Medlem
Det förekommer inlägg med semitisk rasism på revinsionistforat! Det är moderatorns plikt att ta bort dessa, snarast.

Skälet till att Judarna använder ordet (goi) ! Är följande:

De (kabbalister och mystiker) vet att ljud är energi, därför skapar även vissa ord en viss energi. Förklarat på ett annat sätt, om man lägger sand på en platta, och sedan låter en ton ljuda från högtalare över plattan, kommer sanden att forma ett mönster, en bild, byter man ton, blir det en annan bild.

Ordet (goi) är ett av de mest negativa och förnedrande ljudkonstellationer som finns, speciellt om den som hör det förknippar sig själv med det! Djävulskt eller?

Ingen bör höra, eller acceptera sådan "fonetisk terror"! För ditt eget bästa.

Naturligtvis kan detta även vändas emot semiterna.

Men ordet (jude) har en mycket välgörande klang.
Citera
2003-09-17, 16:33
Medlem
om inte moderator tim_hedlund sköter om forumet han har ansvar för så borde nån annan ta över hans jobb. känner du dig lämplig så skicka säg till Admin
Citera
2003-09-17, 16:34
Medlem
Är du full eller.... köpt tobak på "plattan"...... ?

Dr Tinnitus
Citera
2003-09-17, 16:39
Medlem
Nix, har du inte fattat innebörden i semitiskt hat, och Judisk rasism så är det dags.
Citera
2003-09-17, 16:57
Medlem
Hat hit eller dit.....

Är inte riktigt mitt bord. Men naturligtvis skall man inte utan anledning få kalla en Jude en massa skit, likväl som en Jude inte skall få kalla någon annan en massa skit. Än allvarligare blir det ju om man riktar sig till en hel grupp eller ett helt folkslag.

Fast då menar jag ju konkreta ord med välkänd innebörd.

Det du yrar om verkar mer som om du har hallucinationer...

Citat:

De (kabbalister och mystiker) vet att ljud är energi, därför skapar även vissa ord en viss energi. Förklarat på ett annat sätt, om man lägger sand på en platta, och sedan låter en ton ljuda från högtalare över plattan, kommer sanden att forma ett mönster, en bild, byter man ton, blir det en annan bild.

Ordet (goi) är ett av de mest negativa och förnedrande ljudkonstellationer som finns, speciellt om den som hör det förknippar sig själv med det! Djävulskt eller?

:Slut citat

goi goi goi goi goi..... goi.....?? Låter för mig mer som en ljudsnutt saxad ur National Geographics program om den utrotningshotade blekfotade dynggrodans parningslekar...... än nåt vådligt skällsord mot någon folkgrupp???

Är du säker på att du inte druckit nåt......?

Dr Tinnitus
Citera
2003-09-17, 17:11
Bannlyst
För det första - den här typen av inlägg som har med modereringen att göra - skall tas upp i "Flashbackforumet". Därför flyttar jag det här inlägget dit.

Önskvärt skulle ju vara att du skickade nämnda moderator (jag) ett PM innan du skriver ett inlägg i forumet förstås. Vill du moderatorn något så är det ett första enkelt steg.

För det andra - den typ av rasistiska inlägg som inte är tillåtna är "hets mot folkgrupp". För att jag skall klassa ett inlägg som hets mot folkgrupp så skall det innehålla en uppmaning till fysiskt våld mot nämnda folkgrupp, eller uppmaning till brott mot den folkgruppen. Typ "döda judar", "förpassa judarna till historien" "bränn judar" och dylikt.

Hittills har jag inte stött på några sådan inlägg på forumet, men tycker du att du har upptäckt något sådant får du gärna länka till det inlägget så kan vi diskutera.

/Vänliga hälsningar: er moderator i etern: Tim
Citera
2003-09-18, 23:36
Medlem
Ytterligare 1 person som vill införa åsiktsförbud på Fb verkar det som....
Citera
2003-09-18, 23:54
Medlem
Mihailovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tim_hedlund
För det första - den här typen av inlägg som har med modereringen att göra - skall tas upp i "Flashbackforumet". Därför flyttar jag det här inlägget dit.

Önskvärt skulle ju vara att du skickade nämnda moderator (jag) ett PM innan du skriver ett inlägg i forumet förstås. Vill du moderatorn något så är det ett första enkelt steg.

För det andra - den typ av rasistiska inlägg som inte är tillåtna är "hets mot folkgrupp". För att jag skall klassa ett inlägg som hets mot folkgrupp så skall det innehålla en uppmaning till fysiskt våld mot nämnda folkgrupp, eller uppmaning till brott mot den folkgruppen. Typ "döda judar", "förpassa judarna till historien" "bränn judar" och dylikt.

Hittills har jag inte stött på några sådan inlägg på forumet, men tycker du att du har upptäckt något sådant får du gärna länka till det inlägget så kan vi diskutera.

/Vänliga hälsningar: er moderator i etern: Tim

Enligt reglerna får inte inlägg strida mot lagen om hets mot folkgrupp.
Det kan uppfattas att man följer lagen strikt för inlägg här på forumet.

För att det skall vara ett brott behöver det inte innehålla uppmaning
till fysiskt våld utan det räcker att man genom vad som förmedlas
uttrycker en missaktning mot en folkgrupp.

8 § Den som i uttalande eller i annat meddelande som sprids hotar eller uttrycker missaktning för folkgrupp eller annan sådan grupp av personer med anspelning på ras, hudfärg, nationellt eller etniskt ursprung eller trosbekännelse, döms för hets mot folkgrupp till fängelse i högst två år eller, om brottet är ringa, till böter.

(obs äldre lydelse, lagen har numera utvidgats)

Så antingen tillämpar lagen eller så tillämpar man andra regler här.
Otroligt många inlägg strider mot lagen.

Jag bryr mig dock inte vad massa nasse/rassar har att säga. Dom
skämmer ut sig själva

Fast klart om man nu är så jävla rädd att forumet kan stängas igen
bör man kanske tänka om.
Citera
2003-09-18, 23:55
Medlem
De Larges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marschberg
Det förekommer inlägg med semitisk rasism på revinsionistforat! Det är moderatorns plikt att ta bort dessa, snarast.

Skälet till att Judarna använder ordet (goi) ! Är följande:

Naturligtvis kan detta även vändas emot semiterna.

Men ordet (jude) har en mycket välgörande klang.

Fattar inte ett skit av vad du skriver, hör du röster genom datorn som nån har lagt ut på revisionistforumet och som bara judar kan höra? Eller?
Citera
2003-09-19, 10:08
Bannlyst
Mihailovic : Jag vet inte hur lagen skall tolkas, men på mitt forum innebär ett förbud mot hets mot folkgrupp framförallt ett förbud mot direkt hets, dvs uppmaningar till brottsliga handlingar riktade mot just den folkgruppen. Att förbjuda folk att "visa ringaktning" kan jag inte göra, i alla inte om inte denna ringaktning spårat ut i hets.
Citera
2003-09-19, 12:03
Medlem
Mihailovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tim_hedlund
Mihailovic : Jag vet inte hur lagen skall tolkas, men på mitt forum innebär ett förbud mot hets mot folkgrupp framförallt ett förbud mot direkt hets, dvs uppmaningar till brottsliga handlingar riktade mot just den folkgruppen. Att förbjuda folk att "visa ringaktning" kan jag inte göra, i alla inte om inte denna ringaktning spårat ut i hets.

Enligt reglerna gäller lagen om hets mot folkgrupp. Antingen gäller den
strikt eller inte.

Det är upp till flashback hur man vill hantera saken. Jag vill bara på peka
hur lagen tolkas och vad som enligt lagen klassas som hets mot folk grupp.

T ex:

http://www2.flashback.info/scandinavia/showthread.php?t=85075

"Zigenare är en ond ras som är totalt anpassad för ett liv i brottslighet.

På grund av hot från diverse moderatorer om varning och avstängning och dylikt är jag förhindrad att tala om vad man borde göra med dessa romer..

Dock ämnar jag inom kort på kriminologi-forumet komma med en del idéer om diverse lag-skärpningar.."

Första meningen är ett klockrent brott och straffbart. Utan pardon.
Det finns en otroligt stor mängd sådana likartade inlägg i forumet.

Ville bara upplysa er om saken då jag tror att Flashback vill följa lagen
för att undvika problem med myndigheter och andra som på grund
härav får för sig att försöka stänga ner forumet.

Det är alltså bra att veta om man följer lagen eller inte och hur
den tolkas. Sedan får man göra sin egen bedömning i vilken
utsträckning man vill följa den. Det är tråkigt att tro att man
följer en lag men man inte gör det. Vet man om det så
är det en helt annan sak.
Citera
2003-09-19, 14:24
Bannlyst
Jag har anpassat mig efter de direktiv som admin gett. Jag gillar heller inte när folk börjar utmåla vissa raser som "dumma" eller "stinkande" osv, men huvuddelen av moderatorerna tycks anse att det skall vara ok att svartmåla vissa etniska grupper utan anmärkningar. Och admin tycks heller inte ta allvarligt på sådant. Därför har jag bestämt mig för att jag skall ha relativt högt i tak, men i varje fall skall reagera mot HETS - dvs uppmaning till brott. Där är min ribba satt.

Hursomhelst så är just revisionismforumet inte direkt drabbat av dylika inlägg. Du får nog gå till andra forum (invandrarpolitik?) om du vill hitta de grövre etniska påhoppen. Jag förstår fortfarande inte riktigt vilket inlägg på revisionismforumet som skulle innehålla "hets"?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in