2009-02-15, 13:07
Medlem
Rakiis avatar
Alla vet ju som bekant att Flashback är ett stort forum och lockar till sig oändligt mycket besökare, nya användare tillkommer och flertalet är tyvärr här för att enbart sabotera på det ena eller andra sättet. Om man, som jag vet till 100% att en person som tidigare varit medlem och registrerat nya användarkonton efter varje avstängning så vart vänder man sig? Kan tillägga att jag är totalt säker på mina uppgifter då jag har träffat personen i fråga i verkligheten såväl har användaren på MSN.

Är det admin eller någon moderator man vänder sig till i detta fallet?
Citera
2009-02-15, 13:09
Medlem
b0gfettos avatar
Testa RP? "Missbruk av multipla konton"?
Citera
2009-02-15, 13:10
Medlem
4283s avatar
Moderatorer kan väl också se IP, och så, eller hur? Detta är inte bara ett privilegie för admin, if I'm right.
Jag skulle alltså köra med en rapportering. Vadan detta är rätt eller inte, återstå att se. Men det känns så.

Som b0gfetto säger; 1.07.
Citera
2009-02-15, 13:18
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b0gfetto

Tack, ska ta itu med saken och se vart det leder. Tack för era snabba svar, uppskattas!

Citat:
Ursprungligen postat av 4283
Moderatorer kan väl också se IP, och så, eller hur?

Inte säker, men jag tror det i alla fall, dock är ju sällan nämnda moderatorer online i just de delarna som trollet i fråga härjar i, tråkigt men sant. Tidigare har det även tagit ett bra tag före denne blivit avstängd...
Citera
2009-02-15, 13:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Alla vet ju som bekant att Flashback är ett stort forum och lockar till sig oändligt mycket besökare, nya användare tillkommer och flertalet är tyvärr här för att enbart sabotera på det ena eller andra sättet. Om man, som jag vet till 100% att en person som tidigare varit medlem och registrerat nya användarkonton efter varje avstängning så vart vänder man sig? Kan tillägga att jag är totalt säker på mina uppgifter då jag har träffat personen i fråga i verkligheten såväl har användaren på MSN.

Är det admin eller någon moderator man vänder sig till i detta fallet?

Det spelar väl ingen roll om du är 100% säker på att personen är ett troll.
Du måste kunna bevisa det också i Sveriges rättssystem.
Citera
2009-02-15, 13:26
Medlem
scaryfairys avatar
RP är väl enda möjligheten annars åker du definitivt på en 1.06:a
Citera
2009-02-15, 13:33
Medlem
Ladidas avatar
Citat:
Funkar sådär. Har själv rapporterat en och två ggr angående en medlem med lite för många konton som diskuterar med olika konton i samma trådar.

Då proxy används kan det ju vara svårt att "bevisa" att det är samma person.

Regeln känns lite uddlös faktiskt.
Citera
2009-02-15, 13:56
Medlem
Targenors avatar
Annars borde ju "Annat/vet ej" funka om man skriver vad man vill anmäla för också.

Missbruk av multipla konto låter fel då de gäller troll.
Citera
2009-02-15, 13:59
Medlem
b0gfettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Om man, som jag vet till 100% att en person som tidigare varit medlem och registrerat nya användarkonton efter varje avstängning så vart vänder man sig? Kan tillägga att jag är totalt säker på mina uppgifter då jag har träffat personen i fråga i verkligheten såväl har användaren på MSN.

Citat:
Ursprungligen postat av Targenor
Annars borde ju "Annat/vet ej" funka om man skriver vad man vill anmäla för också.

Missbruk av multipla konto låter fel då de gäller troll.

Om personen skapar ett nytt konto och använder det under avstängning så borde det väl vara 1.07?

1.0x reglerna ska ses allvarligare på än 0.0x också.

Edit: Står iofs att personen reggat nya konton EFTER avstängningen, och inte under avstängning. Ajja, spekulationer av mig.
Citera
2009-02-15, 14:02
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Om personen skapar ett nytt konto och använder det under avstängning så borde det väl vara 1.07?

1.0x reglerna ska ses allvarligare på än 0.0x också.

Edit: Står iofs att personen reggat nya konton EFTER avstängningen, och inte under avstängning. Ajja, spekulationer av mig.

Japp det stämmer bra, jag hade fått för mig att det enbart gällde då man diskuterade med sig själv i samma tråd.

Men dubbelkollade reglerna nu och det var helt enkelt fel

Citat:
Ursprungligen postat av reglerna
1.07. Missbruk av multipla konton är förbjudet

Det kan finnas godtagbara orsaker till att ha multipla konton, men det är inte tillåtet att ha flera användare som diskuterar exakt samma frågor om man inte är öppen med det. Vid misstanke om missbruk ska RP eller PM användas till att meddela moderatorerna om detta, (för att inte riskera bryta mot regel 1.06).

Missbruk av multipla konton, exempelvis att man omväxlande använder flera konton i samma tråd, resulterar i bannlysning av samtliga konton.

Det är inte tillåtet att besöka forumet (inklusive IRC) genom ett alternativt konto ifall man är temporärt eller permanent avstängd.
Citera
2009-02-15, 14:04
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scaryfairy
RP är väl enda möjligheten annars åker du definitivt på en 1.06:a

Har i alla fall skickat en RP och fått svar utav en moderator, så åtgärder är i alla fall tagna. Regel 1.06 kommer jag inte riskera att bli avstängd för en gång till då jag gjorde det misstaget, och jag har inte yttrat trollets namn i fråga i någon annan tråd för den delen heller.
Citera
2009-02-15, 14:07
Medlem
Rakiis avatar
Citat:

Nu rör det sig inte enbart om vanliga avstängningar utan banningar mer eller mindre, och såväl kommer användaren tillbaka och fortsätter sina upptåg trots allt. Tycker ändå att något borde göras då trollet hittills varit registrerad med fem-sex stycken olika konton under en kort period, och alla reggade efter att denne blivit bannad.

Går det att IP-banna användare (troll i detta fall) på Flashback, och kan man förhindra att det inte kan komma in efteråt genom exempelvis proxy?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in