2009-02-15, 09:23
Medlem
tomchis avatar
Är det någon som vet vad som händer om man blir tagen med 5g cannabis i Sverige (Skåne)?
Citera
2009-02-15, 09:41
Medlem
Fittfittas avatar
Jag är nästan 100% säker på att det är böter för ringa narkotikabrott.
Citera
2009-02-15, 12:48
Medlem
terms avatar
Det kan väl bli någonstans i krokarna kring 50-60 dagsböter för ringa narkotikabrott.
Citera
2010-08-28, 15:26
Medlem
Lånar denna lite, Vad får man för straff om man blir stoppad med 300g - 1kg? ( typ helt vanlig Svensson som jobbar och har max fått parkerings böter o fortkörningsböter )
Citera
2010-08-28, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fittfitta
Jag är nästan 100% säker på att det är böter för ringa narkotikabrott.

Hamnar detta i registret också? För hur länge?
Citera
2010-08-28, 16:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av boyboymaxe
Lånar denna lite, Vad får man för straff om man blir stoppad med 300g - 1kg? ( typ helt vanlig Svensson som jobbar och har max fått parkerings böter o fortkörningsböter )
Narkotikabrott alt grovt (?)

Sen kanske dom plusar på försäljning och liknande..
Citera
2010-08-28, 16:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av johnjohnjohn
Hamnar detta i registret också? För hur länge?
5år
Citera
2010-08-30, 13:44
Medlem
noonis avatar
Tänkte låna tråden jag med, torskade med 25g weed delat på 3 personer.
Jag förnekade att jag hade med det att göra men erkände att jag hade cirka 5g hemma i samband med att dom gjorde husrannsakan hos mig.
Jag är villkorligt dömd för olaga hot (1½ år sedan) och har en misshandelsdom från 2005,2004.
Jag har även körkort sen 3½ år tillbaka, kommer jag behöva pissa för att få behålla det? Och är det någon som vet vad man har att förvänta sig för straff för ringa brottet?

Om jag kommer få gå på pissprov, är det då Beroendecentrum som jag ska vända mig till?
Ska även flytta till Norge inom ett par månader, kan man lösa det med beroendecentrum? Om det nu är dom som håller i själva testet.
Citera
2010-08-30, 14:33
Medlem
antagonistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uncle-Ben
Narkotikabrott alt grovt (?)
Gränsen för grovt går vid två eller två och ett halvt kilo om jag inte minns helt galet. Är du ostraffad sedan tidigare skulle jag gissa att det blir fotboja eller liknande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in