• 1
  • 2
2009-02-15, 01:05
Medlem
wembis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ExtraAllt
Kan man få bort ångest, tvångstankar eller panikattack med hjälp av hypnos?
Javisst, ladda ner något program och testa själv. ALLA människor kan hypnotiseras, men det rekommenderas inte alltid vid psykisk ohälsa.

Tänk på att all hypnos är självhypnos. Hypnotisören bara hjälper dig att inducera hypnosen, du gör resten själv.
Det finns således inte många "fuskare" inom detta yrke, bara bra och mindre bra metoder.
Paul McKenna är bra.
Citera
2009-02-15, 01:18
Medlem
Profaxs avatar
Jag tycker att du ska fortsätta ge KBT:n sin chans. Det låter som en mycket bättre ide än hypnos.
Citera
2009-02-15, 01:27
Medlem
Aloeveras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ExtraAllt
Kan man få bort ångest, tvångstankar eller panikattack med hjälp av hypnos?

svar: nej. Ge bort pengarna på ett bättre sätt.
Citera
2009-02-15, 02:58
Medlem
Askess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wembi
Javisst, ladda ner något program och testa själv. ALLA människor kan hypnotiseras, men det rekommenderas inte alltid vid psykisk ohälsa.

Tänk på att all hypnos är självhypnos. Hypnotisören bara hjälper dig att inducera hypnosen, du gör resten själv.
Det finns således inte många "fuskare" inom detta yrke, bara bra och mindre bra metoder.
Paul McKenna är bra.

Alla människor kan INTE hypnotiseras.
Citera
2009-02-15, 03:09
Medlem
wembis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Askes
Alla människor kan INTE hypnotiseras.

Nu är det inte det som tråden handlar om, eller hur?

(Läs Milton Erikson, McKenna m.fl. så lär du dig något nytt)
Citera
2009-02-15, 11:10
Medlem
ExtraAllts avatar
Jag har haft KBT förut och det hjälpte. Tyvärr i samband med medicin. När jag slutade med min medicin (Zoloft) så kom allting tillbaka. Nu har det t.o.m. blivit värre. Har magont hela tiden, tappat matlusten helt, alltid seg och trött, får panikattacker lite då och då o.s.v.

Är inte direkt rädd för att dö eller att hjärtat ska stanna, är bara trött på att må dåligt. Har gått ner över 15 kilo under 2-3 månader.

Har varit hos läkare och testat mig för ALLT. Det enda felet dom hittade är att jag är allergisk mot katter.

Så nu vill jag bli av med mina problem så fort som möjligt så att jag kan fortsätta leva, och då kom jag att tänka på hypnos. Betalar redan 1100:-/möte med psykologen så jag kan väl lika gärna punga ut lite till för att få bukt med mina problem snabbare...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in