• 1
  • 2
2009-02-14, 21:04
Medlem
Csharpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MasterMind.89
Finns program för att kod c# på mac också, själv programerar jag java vilket går mycket bättre sedan jag bytte till mac (dock gammla modelen.)
min gammla fijutso simens (stavas??) orkade inte med mina program t ex ett som räknade ut primtal över 1 000 000.

hahah ok
men ska ändå köra vmware då 3DS Max inte finns för mac... så då kan ja lika gärna progga c# där..

och det stavas fujitsu siemens om du vill veta
Citera
2009-02-14, 21:13
Medlem
jomenvisst84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Csharper
vad??

18-års gräns på FB.
Citera
2009-02-14, 22:12
Medlem
Csharpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jomenvisst84
18-års gräns på FB.
jag skojade bara.. skrev siffrorna i fel ordning.. menade 61*
Citera
2009-02-14, 22:26
Medlem
jomenvisst84s avatar
Citat:
jag skojade bara.. skrev siffrorna i fel ordning.. menade 61*

Ja, det lär ju moderatorn tro på...
Citera
2009-02-14, 22:53
Medlem
akksel2s avatar
Citat:
hahah ok
men ska ändå köra vmware då 3DS Max inte finns för mac... så då kan ja lika gärna progga c# där..

och det stavas fujitsu siemens om du vill veta

Ett tips e att köra windows via boot camp, det blir bättre om man ska köra mer "krävande" program , vilket jag antar att ett 3D program är
Citera
2009-02-15, 00:18
Medlem
Csharpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akksel2
Ett tips e att köra windows via boot camp, det blir bättre om man ska köra mer "krävande" program , vilket jag antar att ett 3D program är
ok.. ja vet inte.. tror nog att det funkar bra för det är ju en ganska kraftfull dator och speciellt om man jämför med min nuvarande och det funkar bra nu så jag tror inte att det ska vara något problem.. men om det inte funkar så får jag väl köra boot camp.. jobbigt bara att behöva starta om varje gång man ska byta :/
Citera
2009-02-15, 12:31
Medlem
Kör maya istället funkar till mac, finns ingen anledning att köra ett 3dprogram genom virtualbox/vmware bättre att installera windows på den isåfall om du ändå kommer att använda windowsprogram största delen. (programmering, 3d, ps)
Citera
2009-02-15, 16:01
Medlem
Csharpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fghj.
Kör maya istället funkar till mac, finns ingen anledning att köra ett 3dprogram genom virtualbox/vmware bättre att installera windows på den isåfall om du ändå kommer att använda windowsprogram största delen. (programmering, 3d, ps)

ps är knappast ett windowsprogram... och man kan ju progga på en mac också (C++).. så det är bara 3DS Max och Visual Studio (för att programmera C#) ja ska köra på windows
Citera
2009-02-15, 17:11
Medlem
glyos avatar
Citat:
ps är knappast ett windowsprogram... och man kan ju progga på en mac också (C++).. så det är bara 3DS Max och Visual Studio (för att programmera C#) ja ska köra på windows
Vänta lite... Nu förstår jag inte. Varför köra Visual Studio och programmera C# i en Virtual miljö istället för att använda XCode och cocoa i OS X istället?
Dessutom kan du lätt byta ut 3DS Max mot Maya.
Citera
2009-02-15, 18:20
Medlem
Csharpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glyo
Vänta lite... Nu förstår jag inte. Varför köra Visual Studio och programmera C# i en Virtual miljö istället för att använda XCode och cocoa i OS X istället?
Dessutom kan du lätt byta ut 3DS Max mot Maya.

kan man progga C# under/i (?) cocoa???
men tänkar nog fortfarande köra med visual studio.. jag gillar GUI'n och hur allt funkar..
det där med 3DS Max -> Maya är bara att glömma.. jag hatar Maya.. vet inte varför.. gillar det bara inte
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in