2009-02-14, 10:03
Medlem
Fittfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Envig
Vad är det du inte förstår?
Det är inget jag inte har förstått.
Citat:
Vänligen läs mitt tidigare inlägg igen. Jag höjer inte på ögonbrynen över inläggets innehåll (det är ju trotsallt Flashback), men tycker det är uppseendeväckande att en moderator hasplar ur sig ett sådant korkat uttalande.
Okej, det har du all rätt att tycka men tyckte du verkligen att det var värt att starta en tråd om det?

Citat:
Vad jag har förstått strävar Flashback efter att en viss nivå hålls gentemot medlemmarna sinsemellan, varför jag tycker det är osedvanligt onödigt att en moderator kommer med ett sådant (närmast) uppmanande/hånfullt/frossande inlägg. Annars kan forumet lika gärna lägga ner sitt regelverk och låta anarki råda.
Skärp dig. Att du ens orkar.
2009-02-14, 10:05
Medlem
Citat:
Vad är det du inte förstår? Vänligen läs mitt tidigare inlägg igen. Jag höjer inte på ögonbrynen över inläggets innehåll (det är ju trotsallt Flashback), men tycker det är uppseendeväckande att en moderator hasplar ur sig ett sådant korkat uttalande.

Vad jag har förstått strävar Flashback efter att en viss nivå hålls gentemot medlemmarna sinsemellan, varför jag tycker det är osedvanligt onödigt att en moderator kommer med ett sådant (närmast) uppmanande/hånfullt/frossande inlägg. Annars kan forumet lika gärna lägga ner sitt regelverk och låta anarki råda.

Jag retar gallfeber på vissa när jag åberopar olika regler. Här håller jag med dom som säger : vad är ditt problem ? FB bygger på att låta allas åsikter komma fram

Antagonisten gör inget fel.
2009-02-14, 10:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fittfitta
Det är inget jag inte har förstått.
Okej, det har du all rätt att tycka men tyckte du verkligen att det var värt att starta en tråd om det?

Skärp dig. Att du ens orkar.
Du saknar uppenbarligen argument. Punkt.
2009-02-14, 10:06
Medlem
chaoswithins avatar
Till viss del håller jag med dig, jag personligen tycker en Mod oftast bör föregå med gott exempel i dom forum där han modererar.

Men i dom forum där dom inte modererar ser jag dom personligen bara som vanliga användare som för min del får haspla ur sig vad skit som helst, inom reglerna förståss.
2009-02-14, 10:07
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Det är ju inte undertecknat MOD, så vad är problemet?
2009-02-14, 10:12
Medlem
Fittfittas avatar
Citat:
Du saknar uppenbarligen argument. Punkt.
Argument? Vad menar du? Jag har sagt mitt. Det finns inget mer att säga. För att kortfatta: Det var inte så hemskt som du tycker (men du har ju inte varit medlem här så länge och kanske inte har läst så mycket här) och jag tyckte det var onödigt att starta en tråd om det. Det är min åsikt och det hade varit trevligt om du hade accepterat den. Jag förstår inte ens varför jag pratar om detta, det känns så onödigt.
2009-02-14, 10:13
Medlem
Hispers avatar
När en moderator uttalar sig i rollen som moderator så skall inlägget vara undertecknat med "Moderator" eller liknande. I alla andra fall så är det medlemmen som uttalar sig. Det är endast i inlägg som är undertecknade med med "Mod..." där det ställs vissa krav på kvaliteten på inlägget.

Det finns inget undertecknade i det aktuella inlägget och således så är det den vanlige medlemmen som gett uttryck för sin åsikt med samma "kvalitetskrav" som när TS, och majoriteten av oss andra, skriver sina inlägg.

Det generella problemet är att många medlemmar inte klarar av att göra skillnad på inlägg som medlemmar, med moderatorstatus, gör i sin roll som moderator eller som vanlig medlem.
2009-02-14, 10:18
Medlem
BlueStars avatar
Det där inlägget är väl inget regelbrott? Osmakligt måhända, men knappast något brott mot reglerna, eller?
2009-02-14, 10:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hisper
När en moderator uttalar sig i rollen som moderator så skall inlägget vara undertecknat med "Moderator" eller liknande. I alla andra fall så är det medlemmen som uttalar sig. Det är endast i inlägg som är undertecknade med med "Mod..." där det ställs vissa krav på kvaliteten på inlägget.

Det finns inget undertecknade i det aktuella inlägget och således så är det den vanlige medlemmen som gett uttryck för sin åsikt med samma "kvalitetskrav" som när TS, och majoriteten av oss andra, skriver sina inlägg.

Det generella problemet är att många medlemmar inte klarar av att göra skillnad på inlägg som medlemmar, med moderatorstatus, gör i sin roll som moderator eller som vanlig medlem.
Ska inte moderatortiteln bäras så att medlemmar ska kunna känna ett visst förtroende för dem, även om de nu inte har undertecknat inlägget med "mod"? Det står ju för bövelen fortfarande "Moderator" under avataren!

Hur hade du reagerat om ett gäng lediga poliser öppet satt och runkade på en parkbänk i fyllan, iklädda polisuniformer? Skulle ditt förtroende för dem vara opåverkat när de åter var i tjänst efter denna incident?

Äsch, det är inte lönt att fortsätta denna diskussion. Avskaffa regelverket (med sina fina ord om "netikett") och avsätt samtliga moderatorer per omgående. Fram för anarki på forumet!
2009-02-14, 10:26
Medlem
El Zorros avatar
Som användare så skriver han på samma premsisser som alla andra. Anser du att han bryter mot någon regel så skicka en RP.

*låst*

/Mod
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in