2009-02-14, 09:24
Bannlyst
Höll på att sätta morgonkaffet i vrångstrupen när jag läste ett inlägg (avslutande stycket av inlägg #2 i tråden) från moderatorn antagonisten i följande tråd:

https://www.flashback.org/showthread.php?t=845824

Vad händer med honom nu? För inte låter väl Flashback detta sanslöst korkade inlägg passera obemärkt förbi? Kom nu inte med floskler som att "moderatorer är också bara människor" eller "det finns familjeliv.se om det inte passar" etc.

Att folk i tråden misstänker att TS trollar må vara en sak, men tänk om det verkligen är en trasig människa sittandes med benen dinglande vid ättestupan? Moderatorer bör väl agera föredömligt även om de inte skriver inlägget undertecknat med sin moderatortitel?
2009-02-14, 09:26
Medlem
Fittfittas avatar
Vad är det som är så hemskt?
2009-02-14, 09:28
Medlem
ABBORREs avatar
Ser inte va vad problemet är
2009-02-14, 09:28
Medlem
athams avatar
det var väl lite i det grövsta laget...
2009-02-14, 09:29
Medlem
Tekoppars avatar
Han uttrycker ju bara sina känslor som en medlem. Varför ska moderatorer agera föredömligt?
2009-02-14, 09:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fittfitta
Vad är det som är så hemskt?
Egentligen inte den låga nivån på inlägget (Flashback är ju inte känt som ett forum på söndagsskolenivå), utan att det är skrivet av en medlem med moderatortitel. Det är min åsikt.
2009-02-14, 09:36
Medlem
ABBORREs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Envig
Egentligen inte den låga nivån på inlägget (Flashback är ju inte känt som ett forum på söndagsskolenivå), utan att det är skrivet av en medlem med moderatortitel. Det är min åsikt.
OK, då vet vi , vi tackar för din åsikt.
2009-02-14, 09:36
Medlem
Fittfittas avatar
Citat:
För det första är det skrivet som ett skamset litet skämt (eller vad man vill kalla det) vilket moderatorn bekräftade genom en viss smiley i slutet. För det andra så har moderatorer till uppgift att bevaka trådar och hålla så hög kvalitét på dem som möjligt genom att bl.a ta bort inlägg som inte har med ämnet att göra o.s.v, detta har alltså inte med saken att göra. För det tredje misstänker jag att du är ett troll.
2009-02-14, 09:41
Bannlyst
Citat:
För det andra så har moderatorer till uppgift att bevaka trådar och hålla så hög kvalitét på dem som möjligt genom att bl.a ta bort inlägg som inte har med ämnet att göra o.s.v, detta har alltså inte med saken att göra.
Vadå, menar du att antagonistens uttalande är av rang som skänker tråden kvalitét och tillför diskussionen något av vikt?
2009-02-14, 09:47
Medlem
Fittfittas avatar
Citat:
Vadå, menar du att antagonistens uttalande är av rang som skänker tråden kvalitét och tillför diskussionen något av vikt?
Man måste inte skriva en uppsats för att ens inlägg ska bli raderat... Så eftersom han nämner ett par saker som dessutom hör till ämnet så ja. Vad är ditt problem egentligen? Varför tyckte du att detta inlägg var så hemskt? Har du aldrig varit med om något värre inlägg?
2009-02-14, 09:55
Medlem
soptippsbosses avatar
Buhubuhu. Var och en får väl skriva sina egna åsikter och tankar, till och med du TS.

För övrigt är h*n inte moderator i den aktuella avdelningen.
2009-02-14, 09:56
Bannlyst
Citat:
Man måste inte skriva en uppsats för att ens inlägg ska bli raderat... Så eftersom han nämner ett par saker som dessutom hör till ämnet så ja. Vad är ditt problem egentligen? Varför tyckte du att detta inlägg var så hemskt? Har du aldrig varit med om något värre inlägg?
Vad är det du inte förstår? Vänligen läs mitt tidigare inlägg igen. Jag höjer inte på ögonbrynen över inläggets innehåll (det är ju trotsallt Flashback), men tycker det är uppseendeväckande att en moderator hasplar ur sig ett sådant korkat uttalande.

Vad jag har förstått strävar Flashback efter att en viss nivå hålls gentemot medlemmarna sinsemellan, varför jag tycker det är osedvanligt onödigt att en moderator kommer med ett sådant (närmast) uppmanande/hånfullt/frossande inlägg. Annars kan forumet lika gärna lägga ner sitt regelverk och låta anarki råda.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in