Flashback bygger pepparkakshus!
2009-02-13, 14:27
Medlem
Jag försöker installera om Bonniers Trafikskola (ja det är köpt) på datorn, men det går inte för i slutet kommer det upp en varningsruta om att det är virus i en fil i spelet. Start.exe står det. (Hur kan det vara virus i ett spel som inte ens är installerat på datorn?)

Det står att viruset heter Win32:Trojan-gen, och att det är Worm.
När jag sätter viruset i karäntän som programet förslår så funkar det ändå inte att installera, och inte heller om jag bara klicka på ignorera.
Avast antivirus är det programet jag har föressten.

När jag har sökt igenom datorn så hittar den inga virus heller.. Vad ska jag göra? Det är så sjukt irriterande!
Citera
2009-02-13, 15:08
Medlem
Problemet löst

Jag stängde av internet samt antivirusprogramet när jag installerade och provade spela. Så jag får väl stänga av internet varje gång jag ska spela.

Inte för att det är jobbigt eller så, men jag tycker fortfarande att det är skumt att den varnar för virus på cd-skivan.. Fel på Avast eller?
Det har ju funkat bra tidigare.
Citera
2009-02-13, 15:22
Medlem
927s avatar
det låter som en falskvarning från avast, det går säkert på nåt vis att skicka filen till avast (beroende på hur stor den är).
det borde även gå att göra undantag i avast som gäller den mappen där filen finns
Citera
2009-02-15, 04:44
Medlem
avast är en av dom "värsta" med false positives. skaffa ett annat virusskydd. man kan juh fatta varför iofs.. om det aldrig "larmar" (vilket det inte gör om man har lite innanför pannbenet) varför ska man ha "skiten" ??? hehe

det är juh bra o ha iaf. men.. efter typ 2-3 år med nod32 har jag aldrig haft ett enda litet virus någonsin.

du kan också testa o köra filen på länken under... en online antivirus pryl. rätt kul o kolla... avast larmar typ jämt medans inget annat av dom typ 20 motorerna säger ett jota....

http://virusscan.jotti.org/

-gen är en förkortning för generic, vilket är deras sätt o säga att det antagligen inte är något, men om vi inte larmar för allt så kanske du börjar undra varför du har "dyngan" ... för det mesta.... det jäkliga är juh att man inte vet säkert. brukar köra filen på länken ovan då.
Senast redigerad av nalle1969 2009-02-15 kl. 04:54.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in