Flashback bygger pepparkakshus!
2009-02-12, 21:18
Medlem
Jag var kom in på en www.sing365.com eller nåt som hade nån flashapplikation eller liknande som gjorde att mitt firefox hängde sig. Vad som alltså hände när firefox stängde sig var att datorn blev seg som sirap, trots att det bara användes normalt mycket ram-minne. Jag kunde inte klicka på saker, det var bara ibland som klicken uppfattades av datorn, istället fick jag tabba mig fram överallt vilket fungerade utan problem. Kunde dock inte stänga av program utan att det tog lång tid. Efter flera omstarter och scan med antivirusprogrammet kvarstår problemet fast nu är det inte lika påtagligt. När jag klickar på nånting nu reagerar den i hälften av fallen och om jag klickar två gånger brukar det funka. Jag kan heller inte alltid flytta markören i en textmassa utan den står kvar och blinkar och jag kan inte markera text. Är det bara musen som det är fel på och ska jag prova köpa en ny? Har svårt att tro att musen skulle blivit dålig i samband med att datorn hängde sig.
Citera
2009-02-12, 21:25
Medlem
Det var inte så genomtänkt det här hörrni. Jag hade en mus hemma att prova med och visst var det det som var felet.
Citera
2009-02-13, 02:31
Medlem
TPtests avatar
Har du trådlös mus? Byt batteri kanske.

Annars kan du fått in massa skit på datorn som sega ner den.
Ladda ner "TuneUp".. Gratis 30 dagar, jag använder det, Cracka det dock senare.

Tanka ner det, kolla igenom datorn.. du kan defragmentera, diskrensa, viruskolla, rensa registret, hårddisk och hitta skadliga filer etc.
Den kan göra typ allt som många andra program inte kan och som du själv inte kan göra.
Kör den fullständigt och restarta datorn varje gång den frågar. Kör allt du kan en efter en tills den visar grönt på mätaren och att du inte har några problem.
(Det kan vara grönt trots att du har skit på datorn, så kör allting typ)

OBS: Vänta gärna med diskdefragmenteringen till sist, den tar jävligt lång tid.

Om detta inte funkar så är det bara att formatera om den!!
GL!
Citera
2009-02-19, 12:54
Medlem
Jag köpte en ny mus dagen efter och det har fungerat prima sen dess. Tack för tipsen dock, säkert användbara i framtiden eller för någon annan som har samma problem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in