2003-09-16, 12:49
Medlem
Jag försöker formatera om en dator genom att skriva format c:
Sen säger den som vanligt att du kommer förlora all information på c:, men sen säger den att den är låst och frågar ifall jag vill låsa upp den. Jag svarar ja men sen säger den att de inte går. Hjälp
MVH Fredrik
Citera
2003-09-16, 12:53
Medlem
skriv "format c: /q"
Citera
2003-09-16, 12:55
Medlem
tack testar
Citera
2003-09-16, 12:59
Medlem
enverhoxha99s avatar
På vilket sätt skulle en quick format hjälpa i detta fall? Kolla genom att skriva "help format" vid prompten, en del saker kan bero på vilket filsystem du har, FAT eller NTFS. Format c: /x kan kanske hjälpa.....kolla lite på hjälpen
Citera
2003-09-16, 14:25
Medlem
WipeCleans avatar
Man har stött på personer som försökt att formatera hårddisken inne i operativet!?

Men vi får hoppas att så inte är fallet här!?
Citera
2003-09-16, 14:34
Medlem
enverhoxha99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WipeClean
Man har stött på personer som försökt att formatera hårddisken inne i operativet!?

Hehehehe man vet ju aldrig:P
Citera
2003-09-16, 15:51
Medlem
oGGos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WipeClean

Varför har jag en stark känsla i maggropen att så är fallet just nu!
Citera
2003-09-16, 16:09
Medlem
WipeCleans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oGGo
Varför har jag en stark känsla i maggropen att så är fallet just nu!

"...trust your feelings Luke!"
Citera
2003-09-16, 16:18
Medlem
Killroys avatar
Jo, det känns som det.
Citera
2003-09-16, 16:36
Medlem
Chims avatar
yepp, dock måste ju alla börja nångång :P

om han nu försöker göra det, så vem vet, han kanske aldrig har formaterat förut
Citera
2003-09-16, 16:43
Medlem
det första man ska lära sig e att ta bort c:\io.sys o försöka fixa den sen kan man försöka formatera.

kommer ihåg när det programmet var ute . han svenska killen som byggde ett program så man kunde få tillgång till hela datorn hos den andra snubben bara man kunde hans ip o att hade en fil installerad. kommer inte ihåg vad den hette nu men fy fan va skoj det va. gå in i andras datorer o ta bort io.sys o sen reboota hans dator. killen lär inte fatta nånting o sen e hans hårddisk sönder oxå.
Citera
2003-09-16, 17:21
Medlem
Turistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .:RzA:.
kommer ihåg när det programmet var ute . han svenska killen som byggde ett program så man kunde få tillgång till hela datorn hos den andra snubben bara man kunde hans ip o att hade en fil installerad. kommer inte ihåg vad den hette nu men fy fan va skoj det va. gå in i andras datorer o ta bort io.sys o sen reboota hans dator. killen lär inte fatta nånting o sen e hans hårddisk sönder oxå.

Netbus som kom -98. Skrivet av Carl-Fredrik Neikter. Detta hade jag mycket kul med. Tills folk började installera/uppgradera AV-programmen... =(
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in