2009-02-12, 15:47
Bannlyst
Läste just om att damhandbollslandslagets målvakt Madeleine Grundström lägger av pga hon tröttnat, det låter väldigt difust måste jag säga, då hon har sitt levebröd ur handbollen och det verkar som hon ska spela kvar i klubblaget, så frågan är då vad som hänt i damhandbollslandslaget?
Någon som sitter inne på något? kan det vara något triangeldrama och hur ser det egentligen ut bland damhandbollen? spelar de lika många på egna planhalvan som i dam-hockey/-fotboll?

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/handboll/article4395981.ab
Citera
2009-02-12, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tittle-tattle
Läste just om att damhandbollslandslagets målvakt Madeleine Grundström lägger av pga hon tröttnat, det låter väldigt difust måste jag säga, då hon har sitt levebröd ur handbollen och det verkar som hon ska spela kvar i klubblaget, så frågan är då vad som hänt i damhandbollslandslaget?
Någon som sitter inne på något? kan det vara något triangeldrama och hur ser det egentligen ut bland damhandbollen? spelar de lika många på egna planhalvan som i dam-hockey/-fotboll?

Haha snacka om att söka runkmaterial. Men i det här fallet får jag nog göra dig besviken, hon är fortfarande tillsammans med Mattias Gustafsson (landslagsspelare även han)
Citera
2009-02-12, 15:53
Bannlyst
Citat:

Nix. Inom handbollen finns inte fler homosexuella än i samhället i stort. Fotboll för kvinnor och konståkning för män är de enda extremerna vad gäller idrott. Halva Kanadas landslag (herrarna) dog för övrigt i aids då det begav sig.

Lustigt med handboll, kan hålla med om att det borde finnas en annan lesbian där men icke sa nicke. Speciellt gåtfullt är det att, som jag minns det, så var det många tjejer som alternerade mellan fotboll och handboll i tonåren. Var det den sexuella läggningen som till slut avgjorde?
Citera
2009-02-12, 17:44
Medlem
brianmolkos avatar
har kille
Citera
2009-02-12, 18:09
Medlem
ottozons avatar
Tror det är färre i handboll än i fotboll i alla fall.

Har haft en flickvän som spelade handboll och hon spelade helt klart inte på den andra sidan. Två av hennes lagkamrater var senare öppet lesbiska, men de andra var nog "normala".

Sen finns det väl något fall med en norsk och en dansk landslagsstjärna som var/är tillsammans?
Citera
2009-02-12, 21:29
Medlem
Mclarengbgs avatar
En av världens bästa kvinnliga handbollsspelare, norskan Gro Hammerseng, spelar för andra laget.
Citera
2009-02-12, 23:23
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mclarengbg
En av världens bästa kvinnliga handbollsspelare, norskan Gro Hammerseng, spelar för andra laget.

Vad det hon som var tillsammans med någon dansk spelare? Vill minnas ett lesbiskt handbollspar med en dansk och norsk spelare som det stod rätt mycket om tidningarna i samband med något OS (2000?).
Citera
2009-02-28, 16:33
Medlem
Anja Andersen från Slagelse tillsammans med Camilla Andersen som även spelade i laget en tid.

Norska Mia Hundvin har också en inomhandbolls relation med en annan dam, minns inte vem just nu.

Kan vara något av dessa par som åsyftas?
Citera
2009-03-02, 11:31
Bannlyst
Detta är förvånande...Vad är det som gör att det är så få musslickare i damhandbollskretsar gentemot damfotboll och damhockey?
Citera
2009-03-02, 11:53
Bannlyst
Ser man rent utseendemässigt så skriker det ju flata om Anna Rapp, tidigare landslagsspelare och som spelat många sänger i Skuru. Ingen normalt funtad kille kan vara så pass desperat att han trycker sin kuk i en sån gråsugga och då finns det bara "andra laget" kvar för henne att spela på.
Citera
2009-03-02, 12:32
Medlem
Beträffande Anna Rapp så är hon gift med en kille, därav namnet Rapp, hon hette något annat som jag inte minns.

Anja Andersen numera tränare är tillsammans med en spelare i sitt lag, Mette Melgaard.

I svenska landslaget idag har i stort sett samtliga killar, så några lesbiska är det inte tal om där...tyvärr för er som "hoppades" på det.
Dock är Önnereds målvakt Aronsson lesbisk, och hon har gjort någon landskamp för ett tag sedan...
Citera
2009-03-02, 12:41
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Detta är förvånande...Vad är det som gör att det är så få musslickare i damhandbollskretsar gentemot damfotboll och damhockey?

En ogenomtänkt teori; damhandboll har existerat mycket längre än både damfotboll och damhockey. VM i damhandboll har existerat sedan 50-talet. Första VM:et i damfotboll kom 1991 och i hockey sedan 1990. Jag skulle gissa på att det fanns fler lesbiska inom damhandbollen förr om åren men när sporten har fått fler utövare har andelen lesbiska sjunkit. Jag tror att vi kommer att se samma tendens inom fotboll och hockey. Jag skulle gissa på att det var fler lesbiska kvinnor i landslaget i fotboll 1990 än vad det är idag. När sporterna växer och får fler utövare så blir andelen lesbiska mindre.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in