2009-02-12, 09:31
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
God morgon alla kriminalfantaster!

Såg en intervju med honom förra veckan. Då nämnde han att pengarna från rånet gömdes i lägenheten för att sedan plockas då han suttit av straffet. Men vart gömdes dem? Hur mycket minns jag inte. Kan det var en eller någon miljon?
Citera
2009-02-12, 09:36
Medlem
Inte en aning, och jag vet inte vilken lägenhet det handlar om. Hoppas han syftade på en lägenhet som var okänd för polisen, annars var dom väl rätt så dåliga på att leta? Eller var det så att dom fann dem? Och isåfall var det ju Liam som var rätt dålig på att gömma >.<

Aja, är också nyfiken!
Citera
2009-02-12, 10:20
Medlem
jarlens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Ann von s

Såg en intervju med honom förra veckan. Då nämnde han att pengarna från rånet gömdes i lägenheten för att sedan plockas då han suttit av straffet. Men vart gömdes dem? Hur mycket minns jag inte. Kan det var en eller någon miljon?

Står säkert i hans nya bok?

Jag är däremot intresserad av det här med finansiering av Sökarna som påståtts komma från Liams egen ficka (stöldgodset). Hur kunde man bara låta en skådis pynta in privata pengar? (Eller är det vanligt i filmbranschen?)

EDIT: Här läste jag det http://www.metro.se/se/article/2009/02/03/00/0941-65/index.xml
Senast redigerad av jarlen 2009-02-12 kl. 10:23.
Citera
2009-02-12, 10:25
Medlem
-Brody-s avatar
Om jag minns det hela rätt så hade han gått och köpt en lägenhet i centrala sthlm för 500K kontant samt en mazda miata mx-5 kontant strax efter rånet,och att detta hade något med att han åkte dit att göra...mazda miata räknades ju som en "het" bil på den tiden vet du...
Citera
2009-02-12, 11:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av -Brody-
Om jag minns det hela rätt så hade han gått och köpt en lägenhet i centrala sthlm för 500K kontant samt en mazda miata mx-5 kontant strax efter rånet,och att detta hade något med att han åkte dit att göra...mazda miata räknades ju som en "het" bil på den tiden vet du...

En bidragande faktor till att han åkte fast.

När filmen sökarna hade premiär var en av väktarna som vart rånad och tittade. Han kände igen Liam direkt eftersom han vid tillfället var omaskerad. Så de dröjde inte särskilt länge innan polisen kom och hämtade Liam.
Citera
2009-02-12, 13:16
Medlem
sunfighters avatar
Citat:

Enligt boken var d 3 millar han hade gömt under en träskiva under diskbänken o polisen hittade varken dom eller pistol o guld som oxå var gömt i en annan del av lgh. Men i boken står bara att han på sin första permission kollar så att dom ligger kvar o sen låter dom ligga....sen nämns inget mer om dom.

Känns knappast troligt att han lät dom ligga kvar....men han hade nog ett bra liv efter han kom ut. I intervjun på svt nämner han ju att pengarna tog slut egter ett tag på utsidan. Tycker dock det e dålig stil av honom om han nu hade alla dessa pengar att han inte betalade alla skadestånd så d va klart....
Citera
2009-02-14, 05:30
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sunfighter
Enligt boken var d 3 millar han hade gömt under en träskiva under diskbänken o polisen hittade varken dom eller pistol o guld som oxå var gömt i en annan del av lgh. Men i boken står bara att han på sin första permission kollar så att dom ligger kvar o sen låter dom ligga....sen nämns inget mer om dom.

Känns knappast troligt att han lät dom ligga kvar....men han hade nog ett bra liv efter han kom ut. I intervjun på svt nämner han ju att pengarna tog slut egter ett tag på utsidan. Tycker dock det e dålig stil av honom om han nu hade alla dessa pengar att han inte betalade alla skadestånd så d va klart....
Tack! Nu vet jag hur.
Ja, han borde ha betalat skadestådet direkt. Skulle jag ha gjort.
Citera
2010-01-16, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sunfighter

han betalade ju skadestånden står det i boken VEM FAN SKULLE GÖRA DET ?
Citera
2010-01-17, 05:21
Medlem
Trollishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TT Boy
En bidragande faktor till att han åkte fast.

När filmen sökarna hade premiär var en av väktarna som vart rånad och tittade. Han kände igen Liam direkt eftersom han vid tillfället var omaskerad. Så de dröjde inte särskilt länge innan polisen kom och hämtade Liam.

Han satt juh redan häktat när det var premiär, om jag minns rätt.
Citera
2010-01-17, 06:44
Medlem
Zeliciouss avatar
Citat:

I boken står det att dom gömdes under diskbänken under en planka som han hade satt där eller så var det i tvättkorgen under massa smutstvätt för han sa att inga poliser orkade rota igenom massa smutstvätt. Läst ut boken för någon dag sen.
Citera
2010-01-24, 16:11
Medlem
jumpingsnakes avatar
Läste precis klart boken! Mycket bra bok! Tycker mycket synd om honom.

De tre miljonerna som nämns i boken! Låg gömda under "den understa" skivan under diskbänken där man oftas har sin soppåse! Ni vet säkert vilken jag menar.

Guldet och hans pistol låg gömd under en mycket stor antik byrå. Förstod inte riktigt hur den var gömd stod under.

Sedan så var de porsche, vet ej vilken modell han hade. Ingen mazda.

Skadeståndet betalade hans farsa stod de även. Sedan så vet man ju inte hur deras uppgörelse var.
Citera
2010-01-24, 19:55
Medlem
mikaelds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollish
Han satt juh redan häktat när det var premiär, om jag minns rätt.

Enligt boken så är det så ja!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in