2009-02-12, 09:59
Avstängd
fenazepams avatar
att ta kokain innan låter som en utav de sämre ideerna, medans betablockerare tycker jag är en mycket bättre ide
Citera
2009-02-12, 13:35
Medlem
Calle.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adampoo
Och bli paranoid som ett vrak lär ju verkligen hjälpa mot scenskräck!?

Inte när man röker lite, så man blir sådär milt bäng. Bara tillräckligt mycket för att släppa lite på hämningarna.

Jag brukade själv röka då och då innan redovisningarna i skolan. Det gick utmärkt.

Citat:
Ursprungligen postat av fenazepam
att ta kokain innan låter som en utav de sämre ideerna, medans betablockerare tycker jag är en mycket bättre ide

Har tagit koks innan redovisningar också. Nu snackar vi ett par linor, inte en gubbe.
Citera
2009-02-12, 18:02
Medlem
VAd säger ni om att röka lite marijuana innan? Hur mkt ska man röka så man inte blir helt borta?
Citera
2009-02-12, 18:09
Medlem
jihad3000deluxes avatar
som flera sagt tidigare i tråden, betablockerare! tar bort stressymptomen utan att påverka tankeverksamheten.

jag tror till och med att man kan få dem utskrivna för just scenskräck.
Citera
2009-02-12, 18:12
Medlem
~*BayBee*~s avatar
Inderal. Min läkare berättade att en del skådespelare tog sånna innan deras uppträdande. Man märker inte av dom som benso gör, blir inte trött eller flummig. Läs mer här: http://www.fass.se/LIF/produktfakta/...7&UserTypeID=2
Citera
2009-02-12, 19:32
Medlem
har själv lidit av detta problem, kan få hjärtklappning flera månader i förväg om jag vet ngt jag ska göra. lättare benso funkar inte för mig, har testas 80mg oxazepam, samma problem ändå. Testat xanor dck inte vid något "större" framträdande men det funkar inte vid normala doser och tar man onormala doser typ 5mg å uppåt om man har noll tolerans så blir det knas.
Det jag skulle rekomendera och som funkar på mig är faktiskt tramadol, väldigt effektivt (om du inte har ngn större tolerans), ritalin vet jag oxå funkar bra vid dessa tillfällen. Visst alkohol funkar ju oxå men är olämpligt vid många tillfällen.
Citera
2009-02-12, 19:38
Medlem
Bastumannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ~*BayBee*~
Inderal. Min läkare berättade att en del skådespelare tog sånna innan deras uppträdande. Man märker inte av dom som benso gör, blir inte trött eller flummig. Läs mer här: http://www.fass.se/LIF/produktfakta/...7&UserTypeID=2

Betablockerare som sagt.
Citera
2009-02-12, 20:00
Medlem
~*BayBee*~s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bastumannen
Betablockerare som sagt.

Jaha? Jag får väl också säga vad jag tycker är bäst?
Citera
2009-02-12, 20:05
Medlem
Bastumannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ~*BayBee*~
Jaha? Jag får väl också säga vad jag tycker är bäst?

Javisst får du det min kära lilla underbara goa pluttiga medforumit, ville bara förtydliga lite för de som inte är så insatta i vad det var för läkemedel.
Citera
2009-02-12, 21:07
Medlem
Har själv experimenterat med detta en del och det finns ett par olika metoder som funkar bra. Brukar ha en anti-ångestpåse i fickan de dagar jag känner mig mer instabil än vanligt och t.ex. ska redovisa. Påsen består av 20mg inderal, 10mg atarax, 1mg klonazepam och 5mg valium. Ibland drygar jag ut med lite tramadol också..mums! För mig blir detta precis lagom för att få ångest och symptom att försvinna samtidigt som jag inte blir sluddrig. En riktig fröjd när man själv redovisat och kan luta sig tillbaks och njuta av hela föreställningen. Tidigare när jag inte hade tillgång till allt detta fick det bli ett par öl innan. Men det blir svårplanerat och klumpigt. Har man osis känner folk alkoholdoft. Dessutom besparar jag gärna lever och hjärna från detta gift. Det enda som går att få utskrivet relativt lätt är inderal och atarax, så gå till doktorn och be om dessa.

Skulle jag endast ha tillgång till inderal skulle jag nog ta 40mg och 2 folköl en kvart innan showen.

Har ingen erfarenhet av magnolia, kan vara värt att prova men har svårt att tro att det ger någon bra effekt om du inte kombinerar med något mer.
Citera
2009-02-12, 22:07
Medlem
~*BayBee*~s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bastumannen
Javisst får du det min kära lilla underbara goa pluttiga medforumit, ville bara förtydliga lite för de som inte är så insatta i vad det var för läkemedel.

Citera
2009-02-12, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jihad3000deluxe
som flera sagt tidigare i tråden, betablockerare! tar bort stressymptomen utan att påverka tankeverksamheten.

jag tror till och med att man kan få dem utskrivna för just scenskräck.
VAlium Rocke 10mg kan det va nått?

Men blir man inte rejält trött?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in