2009-02-11, 23:12
Medlem
claymanns avatar
Hej!

Jag har nyligen införskaffat mig en sån här Acer 5930g och den skall få cirka 5500p men jag är tveksam på det för den klarar nästan ingenting så jag undrar om det är något fel på min dator..

När jag kör 3dmark06 så går den bara genom dom 2 första testen med typ 5- 12 fps vilket är värdelöst.. Sedan kommer ett felmeddelande som lyder:

Idirect3ddevice:: present failed: Device Lost (d3derr_devicelost)

Någon annan som har haft liknande problem och kan berätta hur ni löste det, eller kan det vara fel på min dator?'

Tackar för svar
Citera
2009-02-11, 23:18
Medlem
micaeles avatar
Måhända självklart, men du har väl grafikdrivrutiner installerade och uppdaterade?
Citera
2009-02-11, 23:22
Medlem
claymanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Måhända självklart, men du har väl grafikdrivrutiner installerade och uppdaterade?

japp det nyaste från nvidias hemsida..
Citera
2009-02-12, 00:08
Medlem
claymanns avatar
Installerade nu nyaste directx o lite så o de fungerade..

men jag får bara 2200 poäng, datorn skall få cirka 5600 poäng..

vad kan vara fel? har ju installerat alla nya drivrutiner nu

edit: läste att någon på sweclockers hade problem men att de löste sig med att bocka av energialternativ till hög prestanda.. det har alltid varit på det så det är ingen lösning för mig..

Är ju inte nöjd med denna datorn så funderar på att gå tillbaka med den till mediamarkt för service om att dom fixar detta.. men hoppas på att jag kan få tillbaka pengarna istället, den suger
vill ha stationär istället
Senast redigerad av claymann 2009-02-12 kl. 00:29.
Citera
2009-02-13, 09:43
Medlem
micaeles avatar
Ja, du får nog knappast tillbaka pengarna ifall du använder 3dmark-poängen som ett argument... Men byta torde du få göra.
Stationär -> bigger is always better!
Citera
2009-02-13, 13:45
Medlem
hasenfrasens avatar
Förmodligen grafiken som överhettas. Kan vara att man missat monteringen av gaffe-kylaren från fabrik. Har du kört gpuz samt coretemp och loggat tempen på din gpu och cpu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in