2009-02-11, 21:39
Medlem
Undarar om taxi företagens drog policy, kan man till exempel bli taxiförare om man uppfiller all krav i övrigt men tar subutex/metadon och det visar på urin prov, är det kört då? Eller så har dem överseende med det?

Z.I. Jag är inte säker om det e rätt plats för frågan kanske den skulle frågats på "droger" avdelning och kan jag fråga där oxå?
Citera
2009-02-14, 23:51
Medlem
Att använda subutex eller metadon är INTE förenligt med att arbeta som taxichaufför.
Citera
2009-04-27, 03:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashvap
Undarar om taxi företagens drog policy, kan man till exempel bli taxiförare om man uppfiller all krav i övrigt men tar subutex/metadon och det visar på urin prov, är det kört då? Eller så har dem överseende med det?

Z.I. Jag är inte säker om det e rätt plats för frågan kanske den skulle frågats på "droger" avdelning och kan jag fråga där oxå?

Skämtar du? Du får nog sluta med droger innan du börjar köra taxi.
Dom godkänner inte ens gräs. Är du straffad för något brott kan du glömma taxi direkt då taxibolagen kollar straffregistret.
Citera
2009-04-28, 22:32
Medlem
För att inte äns tala om hur grovt omoraliskt det är att köra bil påverkad. Egna erfarenheter av drogbrukare är att de tillslut inte kan hålla sig utan är påverkade även när de inte tänkt vara det, typ som på jobbet, utan är det ändå med förevändningen "Amen det är lugnt".

Så jag råder dig att antingen lägga ner drogerna eller taxidrömmen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in