Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-02-11, 19:03
Medlem
Realizts avatar
Jag vill blogga på Flashback!

Det skulle i praktiken betyda att jag får en klistrad tråd som bara jag får posta i. Denna tråd skulle ligga i underforumet "liberalism och libertarianism". Det vore administrativt enklare för mig än att skaffa nåt särskilt blogg-tjosan. (Och dessutom helt gratis ) Och framförallt så finns ju min lilla lilla "publik" redan här, bara ett klick bort. Alternativet vore att jag lämnar Flashback.

Flashbacks motiv för detta privilegium skulle vara att jag, enligt sökfunktionen, har gjort 1000 inlägg i liberalismforumet! Och då kanske det runda talet 1000 inte är en tillfällighet utan det max-antal träffar som sökfunktionen anger. Jag tror att det är flera tusen, kanske 10% av alla 50 000 inlägg som gjorts där.

Mitt motiv vore att jag är trött på den extremt slappa modereringen och att alla trådar inom ett par dygn utmynnar i samma gamla käfteri om vad frihet är "egentligen" utifrån paranoida "vad-händer-om-en-snubbe-köper-all-mark-i-hela-världen"-scenaria. Jag vill ha en plats där jag kan ge min syn på frihet, utan att det drunknar i käfterier med kommunister, rättshaverister och pedofiler. Frågan är huruvida Flashback vill bli den platsen, eller om jag ska söka mig någon annanstans.

Min "blogg-tråd" skulle vara underkastad vanlig moderering, plus extra villkor som att jag aldrig kommer att citera eller ens nämna någon annan Flashbackare i den tråden, eftersom den inte kommer att kunna replikera där. Bloggens innehåll skulle bestå av att jag kommenterar nyhetshändelser ur ett liberalt perspektiv, samt tar egna initiativ till kommentarer kring liberalism i enlighet med "topic" i liberalismforumet. Spontana kommentarer som andra vill göra till min blogg kunde kanske samlas i en enda vanlig tråd för att inte störa "normalforumet".

Så, vad säger whatever högsta höns i Flashback som kan bestämma sånt? Kan man få extraservice om man är en sällsynt flitig "content creator" och (miss)brukare av forumet?
2009-02-11, 19:08
Medlem
Megalomanias avatar
Det kanske är dags att du byter användarnamn för det känns onekligen som ett ganska orealistiskt scenario att du skulle beviljas några särskilda bloggrättigheter.
2009-02-11, 19:11
Medlem
Ful Fisks avatar
Gör en blogg och ha i signaturen som alla andra? Varför skulle någon särbehandlas, det känns inte som det är i enighet med flashbacks mål.
2009-02-11, 19:11

Vad är det Saruman säger i Sagan om de två tornen när han fått storstryk och från sitt torn i Isengard blir erbjuden fred av Gandalf?

Vad är det som får Belleforon att stiga upp på Pegasus rygg och ta sikte på Olympen?

Fast all kred till ditt skriftande. Du har förmågan att föra ett resonemang. Ovanligt på FB dessa tider.

Kram
2009-02-11, 19:12
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Realizt
Jag vill blogga på Flashback!

Det skulle i praktiken betyda att jag får en klistrad tråd som bara jag får posta i. Denna tråd skulle ligga i underforumet "liberalism och libertarianism". Det vore administrativt enklare för mig än att skaffa nåt särskilt blogg-tjosan. (Och dessutom helt gratis ) Och framförallt så finns ju min lilla lilla "publik" redan här, bara ett klick bort. Alternativet vore att jag lämnar Flashback.

Flashbacks motiv för detta privilegium skulle vara att jag, enligt sökfunktionen, har gjort 1000 inlägg i liberalismforumet! Och då kanske det runda talet 1000 inte är en tillfällighet utan det max-antal träffar som sökfunktionen anger. Jag tror att det är flera tusen, kanske 10% av alla 50 000 inlägg som gjorts där.

Mitt motiv vore att jag är trött på den extremt slappa modereringen och att alla trådar inom ett par dygn utmynnar i samma gamla käfteri om vad frihet är "egentligen" utifrån paranoida "vad-händer-om-en-snubbe-köper-all-mark-i-hela-världen"-scenaria. Jag vill ha en plats där jag kan ge min syn på frihet, utan att det drunknar i käfterier med kommunister, rättshaverister och pedofiler. Frågan är huruvida Flashback vill bli den platsen, eller om jag ska söka mig någon annanstans.

Min "blogg-tråd" skulle vara underkastad vanlig moderering, plus extra villkor som att jag aldrig kommer att citera eller ens nämna någon annan Flashbackare i den tråden, eftersom den inte kommer att kunna replikera där. Bloggens innehåll skulle bestå av att jag kommenterar nyhetshändelser ur ett liberalt perspektiv, samt tar egna initiativ till kommentarer kring liberalism i enlighet med "topic" i liberalismforumet. Spontana kommentarer som andra vill göra till min blogg kunde kanske samlas i en enda vanlig tråd för att inte störa "normalforumet".

Så, vad säger whatever högsta höns i Flashback som kan bestämma sånt? Kan man få extraservice om man är en sällsynt flitig "content creator" och (miss)brukare av forumet?
10.000 inlägg i ett forum lär ju vara en rätt ok grund för särbehandling. Skriver du läsvärda och goda inlägg lär det ju stärka oddsen för att få en "blogg".

En klistrad tråd utan speciella rättigheter borde inte vara allt får svår att få till, allt som behövs är ju att modsen raderar alla inlägg som du inte skrivit.

/Micke
2009-02-11, 19:13
Medlem
whiteboys avatar
Nej fyfan, ingen särbehandling här inte! Gör som någon över mig skrev, skaffa en blogg och lägg en länk i signaturen? låter mycket bättre och enklare
2009-02-11, 19:14
Medlem
Ful Fisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.Skillt
10.000 inlägg i ett forum lär ju vara en rätt ok grund för särbehandling. Skriver du läsvärda och goda inlägg lär det ju stärka oddsen för att få en "blogg".

En klistrad tråd utan speciella rättigheter borde inte vara allt får svår att få till, allt som behövs är ju att modsen raderar alla inlägg som du inte skrivit.

/Micke

Så om man skriver fler inlägg så ska man få specialrättigheter? Det låter inte som flashback för mig i alla fall.
2009-02-11, 19:14
Medlem
Realizts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ful Fisk
Gör en blogg och ha i signaturen som alla andra? Varför skulle någon särbehandlas, det känns inte som det är i enighet med flashbacks mål.
Det vore enklare både för mig och dem som vill läsa min blogg att klicka på den klistrade tråden.

Motivet vore så klart att Flashback vill ha "content makers" som genererar trafik. Blogg-boomen kom efter forum-boomen. Flashback kanske behöver förnya sitt koncept?

"Alla ska särbehandlas"
2009-02-11, 19:15
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ful Fisk
Så om man skriver fler inlägg så ska man få specialrättigheter? Det låter inte som flashback för mig i alla fall.
Skriver man 10.000 läsvärda och exeptionellt goda inlägg i en forumdel, så utgör man en källa för fakta och förtjänar enligt mig en del särbehandling.

/Micke
2009-02-11, 19:18
Bannlyst
Citat:
Skriver man 10.000 läsvärda och exeptionellt goda inlägg i en forumdel, så utgör man en källa för fakta och förtjänar enligt mig en del särbehandling.

/Micke

Men detta är ju ett diskussionsforum så vem ska h*n diskutera med i den tråden tycker du? med sig själv?

-Lite väl schizofrent tycker jag..
2009-02-11, 19:19
Medlem
Ful Fisks avatar
Citat:

/Micke

Nu handlar det om 1000 inlägg i en forumdel vilket säkert 5 000 flashbackare gjort. Har alla dom ett bloggberättigande? Eller handlar det bara om postcounten 10 000 så har vi ju snart 50 bloggar på diskussionsforumet flashback.
2009-02-11, 19:20
Medlem
snapcases avatar
Om FB valde att hosta bloggar på en egen portal skulle jag gärna flytta min dit men kräva egen plats på forumet? Nä. Följden av att en person fick den rättigheten skulle bli att en massa andra som ser sig som "content makers" skulle kräva samma sak. Helt plötsligt sitter vi där med varje förstasida i forumen smackfull med klistrade egotrådar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in