2009-02-11, 18:44
Medlem
Detta är ett forum och folk behöver råd och hjälp i vissa tveksamma och problematiska situationer. Självklart. Vad jag har väldigt svårt för, och som på ett sätt underminerar verkligt viktiga inlägg, är alla dessa Hjälp-rubriker.

Ex. "Hjälp! Vad ska jag ha på mig!?!" "HJÄLP! Snälla! Hur tolkar jag detta sms?" "Hjälp! Vilken företagsform ska jag ha?" Personligen har jag svårt för jämmer och gnällande och många av dessa hjälp-rubrikers inläggs innehåll kan tycka sig vara löjeväckande för akut hjälp. Jag är också medveten om att användarnas medelålder på Flashback har sjunkit betydligt, och därmed många relevanta inlägg.

Består Flashback-medlemmarna idag av ynkliga och trygghetsknarkande ungdomar och hur kan man få stopp på detta?
2009-02-11, 18:52
Medlem
.ZoeJane.s avatar
Rp;a så fort du får syn på det?
2009-02-11, 18:57
Medlem
b0gfettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .ZoeJane.
Rp;a så fort du får syn på det?

Beskrivs frågeställningen förutom "hjälp!" så är det väl inget fel, men uppenbarligen störande för t.ex. TS?
Värre med bara "Hjälp!", "SNABB HJÄLP NUUU!!!".
2009-02-11, 19:00
Medlem
.ZoeJane.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b0gfetto
Beskrivs frågeställningen förutom "hjälp!" så är det väl inget fel, men uppenbarligen störande för t.ex. TS?
Värre med bara "Hjälp!", "SNABB HJÄLP NUUU!!!".

Jo,där håller jag helt med dig.

Så ts vill kanske bara förbjuda just ordet HJÄLP i rubrikerna,oavsett hur det används.

Hm,vad ska vi göra åt det då?
2009-02-11, 19:02
Medlem
Errogants avatar
Så länge inte rubriken utgörs av bara "Hjälp!" så stör det mig inte det minsta, rubrik skaparen visar ju då klart och tydligt att han behöver snabbt hjälp/råd om sitt problem istället för "Nu har jag liksom skitbråttom och behöver hjälp med vad jag skall ha på mig ikväll och sånt".
2009-02-11, 19:25
Medlem
micaeles avatar
Vill man skriva hjälp i rubriken så gör man det. Så länge rubriken är beskrivande så ska allt vara lugnt. Något annat vore vansinne.
2009-02-11, 21:51
Medlem
Man hänvisar till:

Citat:
Ursprungligen postat av Flashbacks regler
[FONT=Verdana][SIZE=1]0.01. Rubriken ska visa vad diskussionstråden handlar om[/SIZE][/FONT]

[FONT=Verdana][SIZE=1]Är ditt inlägg huvudsakligen en fråga skall rubriken sluta med ett frågetecken.[/SIZE][/FONT]
2009-02-12, 07:30
Medlem
Krellyans avatar
Jag stör mig mer på och anser att det är såna här trådar som drar ner kvalitén på FB.

Gnäll gnäll gnäll gnäll gnäll.. vad ska det vara bra för?
2009-02-13, 09:37
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krellyan
Jag stör mig mer på och anser att det är såna här trådar som drar ner kvalitén på FB.
Medhåller fullt. Finns mycket man kan störa sig på här i världen, men att låsa sig vid hur folk skriver rubriker eller inlägg känns bara som ett enda långt gnäll - som man själv är ute efter att stävja...
2009-02-13, 17:24
Medlem
Youkons avatar
Menar du att "Hjälp, min dator krånglar" borde förbjudas medans "Behöver hjälp, min dator krånglar" borde tillåtas? Låter i mina öron som lika lite gnäll.
2009-02-14, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Youkon
Menar du att "Hjälp, min dator krånglar" borde förbjudas medans "Behöver hjälp, min dator krånglar" borde tillåtas? Låter i mina öron som lika lite gnäll.
Det räcker med "Min dator krånglar". Att man behöver hjälp ligger underförstått i rubriken, då detta är ett forum där man hjälper varandra med tankar och ideer.
2009-02-14, 14:53
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aristocrata
Det räcker med "Min dator krånglar". Att man behöver hjälp ligger underförstått i rubriken, då detta är ett forum där man hjälper varandra med tankar och ideer.
Så en slutsats är att du vill hindar folk från att skriva hjälp i rubriken?
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in