hej alla fbare! nu är det såhär att jag har en flickvän som är 17 och som jag blev ihop med för ett tag sedan ca 1 mån jag har varit kompis med henne för 2 år sedan då jag gick i samma klass som hennes bror och så lärde jag känna henne så jaja skit i det.
iaf så träffade jag inte henne på 6 mån vi tappade väll kontakten eller nått men sen träffades vi och vi blev ihop iaf så har vi pratat osv orkar inte skriva allt iaf så säger hon senare att hon har blivit våldtagen av 2 personer (öst statiska män eller vad man kallar dem) de va runt 25 år och det hände för 4 månader sen i Helsingborg i en park på kvällen
.. det är så nu att hon inte berättat detta för någon nästan bara hennes närmaste och hon har alltid litat på mig..
hon har inte hellre berättat för hennes mamma.
iaf nu är det såhär att det var väldigt traumatiskt för henne för de både slog och annat med henne nästan grov våldtäkt vad jag tror men hon vågade inte anmäla. nu är det såhär att jag undrar om hon ser männen eller nått och hon anmäler dem för detta finns det några möjliga möjligheter som kan fälla männen? pga det finns ju inga DNA bevis eller nåt.
jag tror till och med hon kan göra en martyr bild eller vad det heter sån man ritar för hitta våldsmän.
Undrar liksom är det lönt hon anmäler? var ska hon så fall göra detta? hon vill helst inte ha med sos o göra för att de har tillräckliga problem!
Jag behöver eran hjälp // Azz0r
Senast redigerad av AzZ0r 2009-02-11 kl. 00:52.
Anledning: Stavfel
Självklart ska hon polisanmäla detta. Finns inga nackdelar med att göra det, hon kan få hjälp, andra slipper kanske råka ut för dessa personer. Dessutom så bidrar det med statistik så att mer pengar kan läggas på att förhindra våldtäkter.
Har hon tur kanske personerna reda är häktade för tidigare överfall och kan få ett ordentligt fängelsestraff! Troligtvis blir dom även utvisade
Hon borde ju ha gått i väg och tagit prover. Överfallsvåldtäkter är svåra att klara upp i annat fall. Men det är klart att hon ska anmäla männen kanske gör sig skyldiga till liknande brott igen och då kan hennes vittnesmål tillsammans med andras göra att männen åker dit
ok tack för alla svar men hon säger att hon inte vill vet inte riktigt varför men vet inte vad jag ska göra hon tycker det nyttar inget till vad ska jag göra? blir frustrerad
allt iaf så säger hon senare att hon har blivit våldtagen av 2 personer (öst statiska män eller vad man kallar dem) de va runt 25 år och det hände för 4 månader sen i Helsingborg i en park på kvällen
Woho. Statiska män ? Hoppas de har handskar på sig.
allt iaf så säger hon senare att hon har blivit våldtagen av 2 personer (öst statiska män eller vad man kallar dem) de va runt 25 år och det hände för 4 månader sen i Helsingborg i en park på kvällen
Woho. Statiska män ? Hoppas de har handskar på sig.
asså seriöst det är inte roligt.. mena såklart män j
TS har genom sina inlägg gjort sig skyldig till grov våldtäkt på det svenska språket. Jag undrar om han kan dömas för detta?
Allvarligt: Ja, flickan kan och skall anmäla. Om gärningsmännen grips kan de också dömas. Genom sitt agerande - att inte göra något - har hon dock allvarligt försvårat utredningsläget.
TS har genom sina inlägg gjort sig skyldig till grov våldtäkt på det svenska språket. Jag undrar om han kan dömas för detta?
Allvarligt: Ja, flickan kan och skall anmäla. Om gärningsmännen grips kan de också dömas. Genom sitt agerande - att inte göra något - har hon dock allvarligt försvårat utredningsläget.
Anmäla skall hon definitivt göra, det kan tom du göra om du vill.
Soc kommer inte "bråka" med henne om hon själv blivit utsatt för brott.
Stödbevisningen verkar dock vara låg, DNA kan uteslutas då, så även teknisk undersökning på brottsplatsen, fick hon skador till följd av ingripandet? är dom fotograferade/dokumenterade? Finns det vittnen till händelsen? Det kan faktiskt vara så att vittnen har gjort en polisanmälan men att det inte fanns någon målsägare då, det vet man inte förrän man anmäler det.
Genom att anmäla kan hon även få kontakt med kvinnojourer och annan brottsoffer stödjande verksamhet.
Att bli väldtäckt upplevs som en enorm kränkning, vissa vill inte dra upp det igen för att det smärtar för mycket.
Som tidigare har sagt så ska hon definitivt anmäla detta. Risken att de blir inte blir fällda är dessvärre betydlig, och den har ökat då det gått fyra månader. Men om hon inte anmäler är risken att de kommer undan med detta 100%, genom att anmäla gör man åtminstone ett försök att få upprtättelse, och hindra att dessa män gör sig skyldiga till fler överfall. Och vem vet, de kanske redan har våldtagit fler, som kanske har anmält men bevisningen håller inte, om de får in ytterligare anmälningar så ökar plötsligt chansen till fällande dom betydligt. Bara att anmäla med andra ord.
Som tidigare har sagt så ska hon definitivt anmäla detta. Risken att de blir inte blir fällda är dessvärre betydlig, och den har ökat då det gått fyra månader. Men om hon inte anmäler är risken att de kommer undan med detta 100%, genom att anmäla gör man åtminstone ett försök att få upprtättelse, och hindra att dessa män gör sig skyldiga till fler överfall. Och vem vet, de kanske redan har våldtagit fler, som kanske har anmält men bevisningen håller inte, om de får in ytterligare anmälningar så ökar plötsligt chansen till fällande dom betydligt. Bara att anmäla med andra ord.
jag är jättetacksam för alla svar ska försöka prata med henne om detta Mvh Azz0r