2009-02-10, 19:28
Medlem
Fr nt r sedan sg jag en ordbehandlare ngonstans som inte hade ngot avancerat gui, dr man skrev alla kommandon sjlv. Ngot som skulle trolla bort den frustration man ibland kan f nr ex. ms word inte gr som man vill.

Kommer inte ihg vad det hette eller om det ens var till windows. Ngon som vet vad jag menar?

Exempel p hur man skrev, lst frn minnet:

[rubrik1]lite text[/rubrik1]
text

osv.
Citera
2009-02-10, 19:33
Medlem
sommarlovs avatar
Det lter som om nr jag byggde min frsta hemsida i Anteckningar.

Ren HTML!
Citera
2009-02-10, 19:36
Medlem
Ja t det hllet, men om jag minns rtt sparades det i ett ls- och skrivbart format fr erknda ordbehandlare.
Citera
2009-02-10, 19:42
Medlem
Windows XP och Vista har ju fortfarande den gamla editorn Edit. Det r bara att starta kommandot cmd och sedan skriva "edit" s dyker ett enkelt textbehandlingsprogram upp.
Citera
2009-02-10, 19:47
Medlem
cobrs avatar
LaTeX r en sdan typsttare, finns ett gui som heter LyX. Syntaxen ser dock inte ut som du beskrev.
Citera
2009-02-10, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cobr
LaTeX r en sdan typsttare, finns ett gui som heter LyX. Syntaxen ser dock inte ut som du beskrev.

Kan ha varit det... Men det sg lite flashigt ut jmfrt med programmet jag tnker p.
Citera
2009-02-10, 20:30
Medlem
Muckarduvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perkan
Fr nt r sedan sg jag en ordbehandlare ngonstans som inte hade ngot avancerat gui, dr man skrev alla kommandon sjlv.
Prva Word Perfect fr DOS, klassiker som r inlsningskompatibel i de flesta moderna ordbehandlare: http://www.columbia.edu/~em36/wpdos/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in