2009-02-10, 12:48
Medlem
Shrink in spes avatar
För en gammal man som jag känns det svårt att gissa varför kidsen skriver vissa namn och ord med stort N på slutet (typ OrkarN eller slynaN). Är det någon initierad som skulle kunna ypplysa en gammal stofil?
Citera
2009-02-10, 12:51
Medlem
Vibliriblands avatar
vad jag vet är det bara för att verka efterbliven, erhmm eller jag menar cool

Samma sak som att skriva ord på det här viset "hEj hUR MåR Du IdAg?"

Kids, Suck
Citera
2009-02-10, 12:52
Medlem
MrCheebas avatar
*Hötta med näven*
Citera
2009-02-10, 12:54
Medlem
mirrebosnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrCheeba
*Hötta med näven*
Wrong post
Citera
2009-02-10, 12:57
Medlem
luffans avatar
Det beror väl på att många tycker att det ser coolt ut helt enkelt. Detta är något som främst förekommer bland den yngre generationens gamers.
Inspirationen kommer troligtvis från någon av de välkända profilerna inom gaming. HeatoN och SpawN exempelvis. Många envisas också med att ha en cirkumflex efter sitt N. DödarN^ och liknande.

Hoppas du fick det lite klarare för dig nu.
Citera
2009-02-10, 13:03
Medlem
villbarafragas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shrink in spe
För en gammal man som jag känns det svårt att gissa varför kidsen skriver vissa namn och ord med stort N på slutet (typ OrkarN eller slynaN). Är det någon initierad som skulle kunna ypplysa en gammal stofil?
Som en ung man som jag är undrar jag över hur den äldre generationen kan sänka sig till en sådan nivå att det säger "kids" eller "kidsen".
Skärpning gamlingar!

Och förövrigt kommer det, som några redan påpekat, ifrån den s.k CS-kulturen. Har varit i den svängen jag med (men slutat, tack och lov) och det handlar om att skriva sitt namn så snyggt som möjligt. Om det är snyggt eller inte kan diskuteras, personligen tycker jag det är rätt löjligt, men det handlar alltså om estetik.

Över och ut!
Citera
2009-02-10, 13:09
Medlem
Käg Malaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av villbarafraga
Och förövrigt kommer det, som några redan påpekat, ifrån den s.k CS-kulturen. Har varit i den svängen jag med (men slutat, tack och lov) och det handlar om att skriva sitt namn så snyggt som möjligt. Om det är snyggt eller inte kan diskuteras, personligen tycker jag det är rätt löjligt, men det handlar alltså om estetik.
Men skriver man just bokstaven N versalt oftare än andra bokstäver som TS menar?
Citera
2009-02-10, 14:10
Medlem
Kryžininkass avatar
Kanske en felkoppling, men jag associerar osökt till translittererad japanska, där man ibland skriver den stavelsefinala/stavelsebildande nasalen med versal, t.ex. arimaseN.
Citera
2009-02-10, 14:33
Medlem
Uncle Dukes avatar
Är det inte för att visa var man lägger betoningen på ordet? Det låter i och för sig inte riktigt friskt om man säger "Slynan" med betoning på det sista n:et, men det känns ändå som en vettig förklaring.
Citera
2009-02-10, 14:45
Medlem
Kryžininkass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uncle Duke
... men det känns ändå som en vettig förklaring.

Nä.
Citera
2009-02-10, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uncle Duke
Är det inte för att visa var man lägger betoningen på ordet? Det låter i och för sig inte riktigt friskt om man säger "Slynan" med betoning på det sista n:et, men det känns ändå som en vettig förklaring.
Nä men jag tror det kan ligga något i det också. Att man uttalar NötarN med extra betoning på sista r:et och n:et.
Citera
2009-02-10, 16:10
Medlem
Abolishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av luffan
Det beror väl på att många tycker att det ser coolt ut helt enkelt. Detta är något som främst förekommer bland den yngre generationens gamers.
Inspirationen kommer troligtvis från någon av de välkända profilerna inom gaming. HeatoN och SpawN exempelvis. Många envisas också med att ha en cirkumflex efter sitt N. DödarN^ och liknande.

Hoppas du fick det lite klarare för dig nu.

Vad han säger har jag också fått för mig att det är.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in