2009-02-10, 09:16
Medlem
Har en frga som strt mig lnge..

Nr man gr in p Aktivitets kontroll eller va det nu heter, s hittar man under en flik "inaktiva minnen", och ibland s ligger dom upp mot 1 g eller liknande..
VA FAN TER MITT MINNE?

Och, har installerat 3 gig minne, men mrkte bara skillnden typ frsta dagen..
r det ngot man kan gra fr att se att allt stmmer eller typ felska eller liknande?

Hare bra tja puss hej
Citera
2009-02-10, 09:43
Medlem
Hehe jag r rtt sker p att du blandar ihop termerna. Under aktivitetshanteraren ser jag allokerat-, fysiskt- och kernelminne. Det visas ocks hur mycket minne som r tillgngligt, vxlat eller cachat. Ingenstans visas inaktivt minne.

S lnge det finns minne tillgngligt anvnder ett vettigt OS det till cache.

Skulle det vara fel p ditt minne skulle datorn ha problem att starta, det skulle inte markeras som inaktivt.
Citera
2009-02-10, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ftcx
Hehe jag r rtt sker p att du blandar ihop termerna. Under aktivitetshanteraren ser jag allokerat-, fysiskt- och kernelminne. Det visas ocks hur mycket minne som r tillgngligt, vxlat eller cachat. Ingenstans visas inaktivt minne.

S lnge det finns minne tillgngligt anvnder ett vettigt OS det till cache.

Skulle det vara fel p ditt minne skulle datorn ha problem att starta, det skulle inte markeras som inaktivt.

hmm... nu blir ja frvirrad.
Jag ska gra s hr, nr ja kommer hem till min underbara mac, s ska ja ta en screen peka va ja tnker p..

sitter p en pc nu
Citera
2009-02-10, 10:07
Medlem
StyleWarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av montha
hmm... nu blir ja frvirrad.
Jag ska gra s hr, nr ja kommer hem till min underbara mac, s ska ja ta en screen peka va ja tnker p..

sitter p en pc nu
Du behver inte vara frvirrad. Allt r som det ska med din mac. Inaktivt minne r normalt. Dutta inte omkring i Aktivitetskontroll, lek med PhotoBooth eller nt istllet!
Citera
2009-02-10, 10:09
Medlem
cammos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ftcx

Och du verkar blanda ihop forumen.

Du kanske borde kolla vilket forum du skriver svar i.
Citera
2009-02-10, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StyleWars
Du behver inte vara frvirrad. Allt r som det ska med din mac. Inaktivt minne r normalt. Dutta inte omkring i Aktivitetskontroll, lek med PhotoBooth eller nt istllet!

haha okej! Jag litar p dig d!

Men photobooth? Va tar du mig fr? haha

tack fr att ni tog er tid!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in