Jag bor också på första våningen i ett hyreshus. Alldeles bredvid porten, så jag har alltid gardinerna fördragna. Sent en kväll knackade det på fönstret. Det var jävligt obehagligt, men jag gjorde inget, bara släckte lyset och fortsatte kolla på tv. Men det kändes olustigt ett bra tag efteråt.
Sen hände det igen nån vecka senare. Jag blir förbannad och flyger upp och springer ut i bara strumplästen innan jag ens fattat vad som hänt. Det var nån ung kille som trodde att han knackade på sin kompis fönster. Så för min del var det ju bara onödigt att bli rädd första gången.
I ditt fall är det kanske ingen bra idé att springa ut ensam. Men idén med kamera var bra. Du kanske till och med kan montera en webbkamera i en mörk låda på fönsterbläcket (för att undvika reflektioner). Sen kan du ju hänga ut hans porträtt i portuppgångarna om inte polisen tar det på allvar.
Ett mer långsiktigt projekt, om du ska bo kvar, kan ju vara att få fastighetsvärden att plantera ett buskage utanför. Det har jag, och det väsnas en hel del när grannungarna stryker här utanför.
I alla fall, när jag väl flyttar blir det aldrig mera bottenvåning!
Eftersom polisen grep personen, så kunde du bergärt namnet på personen. Du kunde även dagen efter ringt till polisen och bett om kommer inte ihåg vad det heter men be om att se vilka personer som polisen plockade på natten tex. Då får du fram namnet på snubben som blev plockad. Och därigenom skaffat dig 2 hårdkokta killar att skrämma upp snubben lite.
Dumt av dig och koppla in polisen så länge du bor granne med han PLUS att du redan visste om att dem inte kan göra ett skit, eller du har väl vapendragare med dig ständigt..
Är det bara en äcklig rackare, räcker det att skrämma honom. Om du har att göra med en pundare eller psyksjuk man som har bestämt sig för just dig, då har du bara två alternativ. Skada honom så mycket att han inte kan gå, eller flytta.
Jag var med om samma sak för ett antal år sen. Lider verkligen med dig!
Han återkom flera gånger, till slut var jag livrädd att vistas i lägenheten själv. Eftersom det var mitt i vintern var det så mörkt ute att jag aldrig kunde se tydligt hur han såg ut, sen var jag så rädd också att jag inte vågade titta ordentligt. Eftersom det låg snö på marken kunde jag ju se när han varit hos mig och att han gått fram till alla mina fönster för att titta in. Jag ringde till polisen varje gång men de hann ju aldrig dit i tid. Jag tyckte dock att jag fick ett bra bemötande när jag ringde och de verkade ta det hela på allvar.
Min brorsa samlade tillslut ihop ett gäng som stod och väntade på honom ett par kvällar för att slå ner honom men han dök inte upp då. Synd!
Jag vet inte om han slutade självmant att titta eller vad som hände. När snön smälte kunde jag ju inte se hans fotavtryck utanför fönstern och jag hade satt upp rullgardiner så det gick verkligen inte att titta in på något sätt. MEN det ska också tilläggas att jag flyttade därifrån ca 4 månader senare. Jag kunde inte känna mig trygg där igen och jag har blivit en mycket räddare människa tack vare den där äckliga jäveln!! Folk säger en massa skit om att de är ofarliga o så, men det stämmer inte alls! Det kan vara en mycket farlig och sjuk människa så var försiktig! Jag blev extremt paranoid när detta pågick och var hela tiden på helspänn, tittade på folk i affären och vid busshållplatsen.. Visste ju aldrig om fönstertittaren var någon som förföljde mig dagtid eller nån jag kände... Ryyys!
Kanske den göken som beskrivs i första inlägget har flyttat till Vega/Haninge. Efterlyst tog just upp nån j*vla fönstertittare som knackar och glor in i folks fönster.
Någon som vet mer om den snubben? Han ska tydligen vara rätt känd i Vega och det lär finnas en chattgrupp som handlar om han.
Eller egen tråd på fb?
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!