2009-02-09, 20:19
Bannlyst
Frivården ringde i eftermiddags och imorgon vill frivården att jag kommer och pratar lite med dem.

Enligt tanten ska vi bara prata om min nuvarande livssituation osv, mina pågående studier, jobb mm.. Och om hur mitt nuvarande missbruk ser ut, har precis avslutat en behandling.

Men saken är den att jag i helgen tog 10 mg Mogadon (Ja, jag skäms som FAAAAN för det...) och jag vågar inte gå dit helt enkelt. Tänk OM tanten vill ha ett pissprov. Brukar de vilja det på första mötet. Har aldrig varit på frivården förut ska tilläggas.

Kan jag ringa och säga att jag är för sjuk för att komma (är faktiskt sjuk, men inte SÅ sjuk att jag inte skulle kunna gå dit), men är det en giltig anledning eller blir det en varning för uteblivet besök?
Citera
2009-02-09, 20:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Furio
Frivården ringde i eftermiddags och imorgon vill frivården att jag kommer och pratar lite med dem.

Enligt tanten ska vi bara prata om min nuvarande livssituation osv, mina pågående studier, jobb mm.. Och om hur mitt nuvarande missbruk ser ut, har precis avslutat en behandling.

Men saken är den att jag i helgen tog 10 mg Mogadon (Ja, jag skäms som FAAAAN för det...) och jag vågar inte gå dit helt enkelt. Tänk OM tanten vill ha ett pissprov. Brukar de vilja det på första mötet. Har aldrig varit på frivården förut ska tilläggas.

Kan jag ringa och säga att jag är för sjuk för att komma (är faktiskt sjuk, men inte SÅ sjuk att jag inte skulle kunna gå dit), men är det en giltig anledning eller blir det en varning för uteblivet besök?
kör vinterkräksjukan.. då vill dom inte ha dit dig iaf!
Citera
2009-02-09, 20:23
Medlem
IRMEs avatar
Min kompis går aldrig dit, alltid sjuk eller har inga pengar till bussen. Bor iofs en bra bit därifrån. Verkar dröja några missade möten innan man verkligen måste komma. Ring och säg att du är sjuk bara så är det lugnt, men då är det ju hyfsat viktigt, (om du bryr dig om deras åsikt om dig) att du dyker upp på nästa möte och är villig att ta pissprov då.
Citera
2009-02-09, 21:11
Medlem
Tjernobyls avatar
Frivården har då aldrig bett att jag ska lämna UP när jag varit där på besök. Allt dom gjort är att dragit med mig in på något rum och snackat en stund. Bör nog inte vara någon fara!
Citera
2009-02-09, 21:14
Medlem
Solstickepojkens avatar
Citat:

Är du verkligen orolig för pissprov, säg att du har valfri smittsam sjukdom och ber om att boka om mötet, lämpligtvis efter att dom inte kan spåra någonting längre.
Citera
2009-02-09, 21:24
Medlem
Paradisens avatar
En polare hade rökt någon dag innan frivården.
Satt och snackade lite om hur det stod till i familjen, skolan och allt runt omkring.

Inge urinprov.
Citera
2009-02-09, 22:08
Bannlyst
Tack som fan för alla lugnande svar, men jag tror nog jag ringer imorgon och skyller på sjukdom, mest för att vara 100% säker OM de vill ha ett prov. Mest var jag nojjig för att de skulle se det som ett ogiltigt uteblivet möte och dra in övervakningsnämnden eller annat skit, men efter era svar känner jag mig lugn. "sjuka" kan ju alla bli.

Tack igen.
Citera
2009-02-10, 08:40
Medlem
Solstickepojkens avatar
Citat:
Tack som fan för alla lugnande svar, men jag tror nog jag ringer imorgon och skyller på sjukdom, mest för att vara 100% säker OM de vill ha ett prov. Mest var jag nojjig för att de skulle se det som ett ogiltigt uteblivet möte och dra in övervakningsnämnden eller annat skit, men efter era svar känner jag mig lugn. "sjuka" kan ju alla bli.

Tack igen.

Själv har jag sluppit pissprov men det beror förmodligen på att jag redan går i behandling och lämnar det där jag bor nu. Det är bäst att vara på den säkra sidan, så ställ in mötet du. Lycka till!
Citera
2009-02-10, 18:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Solstickepojken
Själv har jag sluppit pissprov men det beror förmodligen på att jag redan går i behandling och lämnar det där jag bor nu. Det är bäst att vara på den säkra sidan, så ställ in mötet du. Lycka till!
Jag ställde in mötet, det var inga problem för det var en röstbrevlåda som jag lämnade ett meddelande på. Gav mitt telefonnummer som tanten kunde ringa på för en ny tid, men hon har då inte ringt på hela dagen.

Men siktar väl in mig på att gå dit på fredag iallafall, då är jag iallafall 100 % ren utifall att jag skulle vara ett undantag på att få göra pissprov.
Citera
2009-02-10, 18:58
Bannlyst
Frivården brukar inte ta up, om man inte är uppenbart påverkad. Mycket bättre att gå dit och visa att man är motiverad än att ringa och sjuka sig gång på gång!
Citera
2009-02-10, 20:02
Medlem
jag va där förra veckan,va nojig för samma sak, men dom tog inge piss, även fast jag e dömd för 2 ringa narkotika innan.. så det e lugnt

BleSs
Citera
2009-02-10, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paradisen
En polare hade rökt någon dag innan frivården.
Satt och snackade lite om hur det stod till i familjen, skolan och allt runt omkring.

Inge urinprov.
men de kollar väl inte efter nikotin?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här