Hejsan, Ska vara så kortfattad som möjligt. Jag behöver hjälp med att få
tillbaks mina filer ur hårddisken, det är viktiga saker jag samlat på mig under årens lopp. jag är mycket tacksam för all hjälp eller tips som finns att få!
1#Min externa 500 gb Western Digital Hårddisk slutade att fungera "varken genom nätverks kabel eller usb uttag"
2#jag har nu tagit ur hårddisken ur skalet, det är en sata disk. den sitter inkopplad till min dator genom sata kabeln.
3#jag hittar hårddisken både i bios och på (hantera>Diskhanteraren)Men Jag kan inte komma in på hårddisken, varken Initiera eller allokera, endast "ta bort volym"(vägrar)
4# disken ser ut att vara uppdelad i 5 st slags partioner på Diskhanteraren. På 4 st står det "felfri primär partition" förutom den 5:e som är på 24mb, det står att den är "inte allokerat"
5# jag sitter nu fast och vet inte vad jag ska göra, har även prövat (getbackdata) program som ska återställa data, är inte så haj på det, men hittar partioner på 2gb till 16 gb 5 st, varav en lyser grönt. trycker ja vidare finns ingen data att hämta. osb ingen licens utgåva heller.
Lite bättre förklaring på läget.