2009-02-09, 14:03
Medlem
Hej, jag har spelat wow ett tag nu, kanske två år. Min dator hänger sig flera gånger om dagen, bilden fryser men andra program är fortfarande igång(jag kan höra musik)men inget finns att göra jag är tvungen att bryta strömmen och starta datan igen. Jag är nu trätt på detta och måste hitta en lösning..
Min dator är ca.2 år gammal men den ska hålla kraven för att spela wow eftersom jag köpte den just för wow. Problemet sker ändast när jag spelar wow.
Citera
2009-02-09, 14:36
Medlem
Flashen1961s avatar
Om du aldrig gjort rent inuti datorn från damm så är det dags nu för antagligen är kylflänsar på grafikkort och processor igengrodda.

Enklast är att köpa en flaska tryckluft på burk men om du inte vill lägga ut pengar för det så ta tops och gör rent så gott det går samt använd dammsugaren men håll munstycket en bit ifrån så du inte skadar komponenter mekaniskt eller elektriskt pga esd.

Kolla även över så fläktar snurrar som dom ska inuti datorn när du ändå är inne i burken.
Citera
2009-02-09, 14:44
Medlem
Afrokamels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashen1961
Om du aldrig gjort rent inuti datorn från damm så är det dags nu för antagligen är kylflänsar på grafikkort och processor igengrodda.

Enklast är att köpa en flaska tryckluft på burk men om du inte vill lägga ut pengar för det så ta tops och gör rent så gott det går samt använd dammsugaren men håll munstycket en bit ifrån så du inte skadar komponenter mekaniskt eller elektriskt pga esd.

Kolla även över så fläktar snurrar som dom ska inuti datorn när du ändå är inne i burken.

Det kan vara en bra ide, brukar sitta en hel del damm i en dator redan efter att man haft den några månader.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in