Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2009-02-09, 11:19
Medlem
526s avatar
De kan ju inte alltid ha fel.

Själv tycker jag vissa menyval vid högerklick är bättre, tex fanns det i XP "Zip it and mail it" och "flytta till annan mapp"
Tycker även det är bra att när man klickar på förstora fönster, fyller det upp hela skärmen i XP.
2009-02-09, 11:22
Medlem
ni-ar-fjortisars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 526
De kan ju inte alltid ha fel.

Själv tycker jag vissa menyval vid högerklick är bättre, tex fanns det i XP "Zip it and mail it" och "flytta till annan mapp"
Tycker även det är bra att när man klickar på förstora fönster, fyller det upp hela skärmen i XP.
Den här tråden kommer inte leva länge. Du vet, Mac är ju PERFEKT!
2009-02-09, 12:03
Medlem
Pallemans avatar
Att mappar inte behandlas som andra filer i Utforskaren och därmed alltid ligger överst. (Ja, jag vet att man kan pillra i registret för att få mappar att hamna överst i Finder också, men det vore otroligt skönt om man slapp det. Sen så funkar det endast i Finder-fönster och inte t ex i en spara-/öppnaruta)

Att man kan klippa ut filer. Snälla Apple, fixa detta. (Än en gång, jag vet att det går att lösa på andra sätt. Och att man kan dra filer, använda sig av kolumner och blablabla. Ingen ursäkt. Klippa ut filer är något som jag saknar väldigt mycket.)

Annat än de två ovanstående tror jag inte att Windows har något som är bättre än OS X.
2009-02-09, 12:07
Medlem
Klyschans avatar
Jag tycker nog att Windows Taskbar är bättre än Dock. Blir jävligt rörigt i Mac OS när man har mer än ett fönster i varje program.

Med reservation för att jag inte har använt Windows Vista/7.
2009-02-09, 12:09
Medlem
matedoggs avatar
Filhanteringen i Utforskaren är bättre än i Finder. Där har Fruktfirman en lång bit kvar att gå.

Sedan (som någon redan nämnt) har vi det här med att man inte kan maximera vettigt. En sådan funktion borde man kunna slå av och på i Systeminställningar.

I övrigt ligger Apple långt före Microsoft.
(bäst att påpeka det innan de mest rabiata mactalibanerna rycker ut)
2009-02-09, 12:11
Medlem
mer spel,

manlig kantig design istället för gayvit
2009-02-09, 12:59
Moderator
^Eazs avatar
Ta det i Mac Vs PC Tråden. (Något som den här tråden kommer bli om ca 10inlägg till.)
Tråd låst.
/Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in