• 1
  • 2
2010-10-29, 06:29
Medlem
Hispers avatar
Jag raderade råd som var avsedda för Windows-världen. Hör inte riktigt hemma i en Mac-relaterade tråd.

/Mod
Citera
2010-10-29, 08:55
Medlem
z2joiss avatar
jag har samma problem med att öppna .mov och .wma-filer i Quicktime. (Eller, det gäller förmodligen alla program man vill associera en filtyp med. Funkar bara för en fil i taget. Måste ju finnas ett annat sätt?)
Citera
2010-10-29, 10:51
Medlem
Pallemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z2jois
jag har samma problem med att öppna .mov och .wma-filer i Quicktime. (Eller, det gäller förmodligen alla program man vill associera en filtyp med. Funkar bara för en fil i taget. Måste ju finnas ett annat sätt?)

Citat:
Ursprungligen postat av Palleman
Gå inte på "Öppna med..." direkt efter högerklicket.

Högerklicka på filen - visa info - Öppna med VLC - Ändra alla

Fungerar inte det här?
Citera
2011-05-26, 15:10
Medlem
Drar upp denna tråd igen.

Jag fick för något år sedan tips på min gamla dator om någon inställning i VLC som gjorde att HD-film flöt på bra när jag sedan spelade upp dom på min stora LCD. Datorn gick från att vanliga 720p laggade sönder till att dom flöt på perfekt. 1080p var på gränsen o kunder lagga till varannan minut. (datorn var en 4år gammal 2ghz mb)

Kommer inte alls ihåg denna inställning som jag gjort och hade vatt perfekt att slänga in den på min nya dator nu också.

Efterlyser alltså den inställning som gör att HD-filmer flyter på bättre i VLC. (framförallt full-HD)
Citera
2011-05-30, 18:42
Medlem
Olympiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlomo ben Goy
Välj visa info, i menyn "Öppna med" väljer du VLC, klicka sedan på knappen "Ändra alla..."

avan: Datoranvändning - Mac OS...

Tack!!

Citera
2013-07-11, 00:18
Medlem
Baduffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Palleman
Gå inte på "Öppna med..." direkt efter högerklicket.

Högerklicka på filen - visa info - Öppna med VLC - Ändra alla

Sweetness, undrade också om jag skulle behöva välja VLC varenda gång - Tack Palleman
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in