2009-02-08, 15:14
Medlem
Hej!

Står precis i begrepp till att flytta till Malmö efter en civilingenjörsexamen i Mekatronik. Eftersom jag har absolut noll koll på arbetsmarknaden i Malmö så undrar jag om någon vet några företag där som skulle kunna erbjuda relevant arbete för min utbildningsbakgrund.

Vilka industriföretag har egentligen någon form av utveckling i Malmö?
Citera
2009-02-08, 16:15
Bannlyst
Sony Ericsson i Lund bedriver omfattande utvecklingsarbete. Sigma i Malmö har väl en hel del utvecklingsarbete? Det är vad jag kommer på så här spontant (har egentligen noll koll på din bransch).

Välkommen hit! *hatt av*
Citera
2009-02-08, 16:45
Medlem
sassafrass avatar
Det skulle inte förvåna mig om du kommer att hamna i Lund med den bakgrunden du har. Många företag med stort behov av ingenjörer ute på Ideon men hur det ser ut på arbetsmarknaden just nu har jag inte den blekaste aning om. I värsta (eller kanske bästa) fall hamnar du i Köpenhamn istället.

oavsett så är det utmärkt att bo i Malmö, det är korta avstånd här nere

regga dig och ditt CV på Monster så fort du kan, verkar vara väldigt mycket teknikfokus just där. lycka till!
Citera
2009-02-08, 18:43
Medlem
Will do!

Skall absolut kolla på de tipsen! Lite lat av mig är jag nog så hade nog hoppats på företag som fanns i Malmö, men det kanske är så att teknik-tunga företag väljer att lägga sin verksamhet i Lund.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in