Om inget är reglerat i ditt anställningsavtal och om du inte har en visstidsanställning så har du rätt till semester (betald eller obetald beror på när du blev anställd) som alla andra, 25 dagar. Undantaget skulle vara om semesterrätten är reglerad annorlunda i ditt kollektivavtal, men det tar jag för otroligt.
har varit anstäld i 9 år, hur ska ja få fatt i kollektivavtalet då?? och mitt anställningsavtal vet ja inte vartt det e
Citat:
Ursprungligen postat av arioch
Om inget är reglerat i ditt anställningsavtal och om du inte har en visstidsanställning så har du rätt till semester (betald eller obetald beror på när du blev anställd) som alla andra, 25 dagar. Undantaget skulle vara om semesterrätten är reglerad annorlunda i ditt kollektivavtal, men det tar jag för otroligt.
Vet faktiskt inte om de får neka dig men vet ju att du brukar få lämna in en blankett under våren, när du vill ha din semester på sommaren. Eller snarare när du har ledigt från ditt "normala" jobb, så att det sammanfaller. Brukar sällan vara ett problem.
Har du blivit nekad semester när du är ledig från ditt andra jobb? Har ni inga reserver som kan hoppa in eller kan du inte byta vecka med någon?
Vi har inga reserver, är ingen som har fått ledigt på sommaren så länge jag har jobbat, har ju fått blanketter som man fyller i, men blir avslaget värje år, får dock dubbelt betalt den vecka som man har jour å är ledig från jobbet, men knappast värt det..
Vem ska ja prata med först, chefen eller