2003-09-13, 18:15
Medlem
Ernst_Buschs avatar
Varför finns det inget forum där man kan debattera historia? Jag tror det skulle kunna bli ganska uppskattat, man skulle kunna ha debatter om historia från olika tidsepoker (och kanske även inslag av kontrafaktisk historia).
Vad säger admin?
Citera
2003-09-13, 19:15
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ernst_Busch
Varför finns det inget forum där man kan debattera historia? Jag tror det skulle kunna bli ganska uppskattat, man skulle kunna ha debatter om historia från olika tidsepoker (och kanske även inslag av kontrafaktisk historia).
Vad säger admin?

Vad är det för sorts historia du vill diskutera.
Vi har ju redan ett för militärhistoria:

---
Vapen & militär
Diskussioner om vapen, strategi, krigsföring och militärhistoria.
---

Gäller det andra områden, som t.ex. konst och arkitektur, så finns det redan forum för dessa områden sedan tidigare.

admin
Citera
2003-09-13, 20:02
Medlem
Arons avatar
Admin....

Ett exempel kan vara ifall man vill diskutera den polske fursten Mieszk av wielkopolska och varför han antog kristendomen 966.
Var det för att blidka det tyska hotet och annama samma tro eller var det nåt annat. Jag tycker inte att det passar att diskutera det på kristendomforumet. Det är mer av det teologiska aspekten som man diskuterar där.
Citera
2003-09-13, 20:20
Medlem
Ernst_Buschs avatar
Hej herr admin!

Nu är ju inte all sorts historia militärhistoria. Skall man dessutom diskutera t.ex. NSrörelsens i NSforumet så drunkar detta lätt i den vanliga allmäna debatten. Även i det militärhistoriska forumet verar det vara klent med historia, det är mer vapen än militärhistoria som diskuteras.
Man kan ej heller diskutera t.ex. istiden och grottmänniskorna och vad de gjorde samt några nya historiska rön i något av de nuvarande forumen.
Det är därför jag anser att Flashback, som redan har forum för de flesta ämnen, borde ha även ett historieforum. I fall det ändå blir för tunt, så kan man möjligtvis inkludera även arkeologi i det forumet.
Citera
2003-09-13, 20:24
Medlem
Varför inte döpa om forumet för historierevisionism till bara historia? Förintelsen skulle väl ändå diskuteras mest, men det spelar väl ingen roll...
Citera
2003-09-15, 12:12
Medlem
Killroys avatar
Ifall det inte blir något historieforum så kan ni alltid kolla på skalman.

http://forum.skalman.nu/
Citera
2003-09-16, 13:52
Medlem
Ernst_Buschs avatar
Killroy: Jag menade i och med att FB täcker stora områden av samhällskategorierna, borde FB ha även en historiaavdelning anser jag.
Citera
2003-09-16, 14:08
Medlem
Killroys avatar
Jag förstod vad du menade och håller med, om intresset är tillräckligt stort men om det inte blir något forum så är Skalman ett alternativ.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in