Citat:
Ursprungligen postat av FRA-mannen
Jag kom och tänk på en liten viktig detalj:
Amerikanarna hittade Saddam inom loppet av 3 år om man inte missminner mig, nu har det snart gått 8 år sen attacken av World Trade Center om man har fortfarande inte hittat Bin Laden. Stärker detta inte teorin om att det är spöken man jagar? vad säger ni?
Det har väl ingenting med någonting att göra. För att man har hittat en mördare borde man ha hittat alla mördare, eller?
Men jag kan väl ta en trolig förklaring. Saddam var hatad i resten av arabvärlden, så vart skulle han ta vägen?
Med tanke på hur illa Bush har skött allt efter 11:e spetember så har väl motsatsen blivit sann om Bin Laden, han har bara blivit mer och mer populär. Därför är det lättare för honom att hålla sig undan.
Dessutom befann sig Saddam på ockuperad mark, och om man ska tro ryktena, så befinner sig Bin Laden i Pakistan, där USA inte har någon militär alls.
En annan sak är ju att Bush-familjen har haft en längre historia med Saddam än med Bin Laden, så det är fullt möjligt att det lagts ner betydligt mer resurser på att hitta Saddam.