2009-02-15, 08:56
Medlem
O-Lyckligs avatar
Tack för tipset angående Power of... serien, dock redan sedd. Och en ursäkt för den mest onödiga posten i världshistorien som ligger ovanför, hittade inte redigera knappen.

Men okej ett litet dödläge. Så pga att det finns saker som är vinklade, tagna ur trollkarlshatten så har dom inget att framföra?

Visst jag är ingen expert på någonting men personligen så tycker jag hur tvillingtornen rasade ser högst osannolikt ut, pannkakseffekt eller inte. På samma sätt så stör det min hjärnbalk att (oavsett vinkling) det finns reportage för både 9/11 och Londonbombningarna som säger att landet i fråga "hade övningar" vid tidpunkten för detonation.

Satan dax att dra till jobbet, ber om ursäkt även till trådskaparen då jag håller mig lååångt ifrån ämnet just nu. Ha en bra dag
Citera
2009-02-15, 11:42
Medlem
Pads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av O-Lycklig
Tack för tipset angående Power of... serien, dock redan sedd. Och en ursäkt för den mest onödiga posten i världshistorien som ligger ovanför, hittade inte redigera knappen.

Men okej ett litet dödläge. Så pga att det finns saker som är vinklade, tagna ur trollkarlshatten så har dom inget att framföra?

Det beror på hur de kan hantera den där bevisbollen de har i knäet. Skitenkelt. Så här långt är jag inte direkt imponerad av vad världens samlade foliehattar lyckats lägga upp på bordet efter mer än sju år.

Citat:
Visst jag är ingen expert på någonting men personligen så tycker jag hur tvillingtornen rasade ser högst osannolikt ut, pannkakseffekt eller inte. På samma sätt så stör det min hjärnbalk att (oavsett vinkling) det finns reportage för både 9/11 och Londonbombningarna som säger att landet i fråga "hade övningar" vid tidpunkten för detonation.

Tja, jag har ju svårt att relatera tvillingtornens kollaps till andra kollapser, helt enkelt därför att det var två unika byggnader (och då tänker jag primärt på deras form) som hade unika skador. Att hela tornen gick åt pipan när väl kollapsen startat tycker jag är fullständigt logiskt med tanke på vilken rörelseenergi som kom farande uppifrån. Och ATT kollapsen satte igång har ju rätt så många av varandra oberoende experter räknat på och publicerat arbeten om, vilket jag har betydligt större förtroende för än ett gäng foliehattar på internet eller ens en arkitekt utan erfarenhet av högre byggnader som bygger kartongtorn.

Angående övningarna så måste man ju ställa det i relation till hur många övningar de genomför varje år. Hur osannolikt är det egentligen att man övar på något samtidigt som det händer något?

Citat:
Satan dax att dra till jobbet, ber om ursäkt även till trådskaparen då jag håller mig lååångt ifrån ämnet just nu. Ha en bra dag

Jag får väl instämma i ursäkten.
Citera
2009-02-15, 11:55
Medlem
brianmolkos avatar
hela saken kunde ju ha löst sig på att genom att kopiera vad de gjorde
Citera
2009-02-15, 12:19
Medlem
FRA-mannens avatar
Jag kom och tänk på en liten viktig detalj:

Amerikanarna hittade Saddam inom loppet av 3 år om man inte missminner mig, nu har det snart gått 8 år sen attacken av World Trade Center om man har fortfarande inte hittat Bin Laden. Stärker detta inte teorin om att det är spöken man jagar? vad säger ni?
Senast redigerad av FRA-mannen 2009-02-15 kl. 12:22.
Citera
2009-02-15, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FRA-mannen
Jag kom och tänk på en liten viktig detalj:

Amerikanarna hittade Saddam inom loppet av 3 år om man inte missminner mig, nu har det snart gått 8 år sen attacken av World Trade Center om man har fortfarande inte hittat Bin Laden. Stärker detta inte teorin om att det är spöken man jagar? vad säger ni?

Det har väl ingenting med någonting att göra. För att man har hittat en mördare borde man ha hittat alla mördare, eller?

Men jag kan väl ta en trolig förklaring. Saddam var hatad i resten av arabvärlden, så vart skulle han ta vägen?
Med tanke på hur illa Bush har skött allt efter 11:e spetember så har väl motsatsen blivit sann om Bin Laden, han har bara blivit mer och mer populär. Därför är det lättare för honom att hålla sig undan.

Dessutom befann sig Saddam på ockuperad mark, och om man ska tro ryktena, så befinner sig Bin Laden i Pakistan, där USA inte har någon militär alls.

En annan sak är ju att Bush-familjen har haft en längre historia med Saddam än med Bin Laden, så det är fullt möjligt att det lagts ner betydligt mer resurser på att hitta Saddam.
Citera
2009-02-16, 02:46
Medlem
FRA-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Summa
Det har väl ingenting med någonting att göra. För att man har hittat en mördare borde man ha hittat alla mördare, eller?

Men jag kan väl ta en trolig förklaring. Saddam var hatad i resten av arabvärlden, så vart skulle han ta vägen?
Med tanke på hur illa Bush har skött allt efter 11:e spetember så har väl motsatsen blivit sann om Bin Laden, han har bara blivit mer och mer populär. Därför är det lättare för honom att hålla sig undan.

Dessutom befann sig Saddam på ockuperad mark, och om man ska tro ryktena, så befinner sig Bin Laden i Pakistan, där USA inte har någon militär alls.

En annan sak är ju att Bush-familjen har haft en längre historia med Saddam än med Bin Laden, så det är fullt möjligt att det lagts ner betydligt mer resurser på att hitta Saddam.

8 år är fortfarande en ganska lång tid att hålla sig undan och ju mer tiden går ju mer övertygad är jag att Osama Bin Laden inte finns utan att han är ett fiktivt spöke för att ha en ursäkt att invadera ett annat land. Jag är övertygad om cirkus terror kommer att pågå ett bra tag till.
Senast redigerad av FRA-mannen 2009-02-16 kl. 02:49.
Citera
2009-02-16, 05:44
Medlem
SKetchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FRA-mannen
8 år är fortfarande en ganska lång tid att hålla sig undan och ju mer tiden går ju mer övertygad är jag att Osama Bin Laden inte finns utan att han är ett fiktivt spöke för att ha en ursäkt att invadera ett annat land. Jag är övertygad om cirkus terror kommer att pågå ett bra tag till.

Så du menar att en publikt stödd person som antas hålla till i ett 150 miljoner personer folktätt, ej ockuperat land med, så vitt jag vet, inget utlämningsavtal, blir till en ej existerande person efter åtta års gömsel?
Citera
2009-02-19, 21:39
Medlem
SLOBs avatar
Länkpost raderad

/mod
Citera
2009-02-21, 14:22
Medlem
SLOBs avatar
Den här tråden har dragit off-topic nu. Jag kommer så fort jag får tid flytta över ot-inlägg till den andra 911-tråden, så vi inte får flera trådar som tar upp exakt samma sak.

/mod
Citera
2009-02-21, 16:45
Medlem
SLOBs avatar
Sådärja. OT nu flyttat till den andra tråden.

/mod
Citera
2009-02-23, 19:41
Medlem
FRA-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Nej det måste vara helt omöjligt. Dumt av mig. Mycket enklare att hitta på 13 spökkapare med fabricerade bakgrunder, och använda sig av fyra stycken fjärrstyrda plan (eller vad du nu tror egentligen hände) och fabricera tonvis med förfalskad data.

Men att bevaka personer med samma namn. Ingen organisation i hela världen klarar av det.

Edit: Allt det andra du skrev. Jag må vara bakis men jag fick inte grepp om vad du ville ha sagt. Därav att jag inte svarade på de delarna.

umm...USA´s terrorlista? var det inte en bra början tycker du till att kartlägga människor? sen kan man alltid lura i andra underrättelsetjänster att det finns en massa farliga terrorister där ute och få dom att börja samarbeta med dom, men det skulle aldrig hända eller hur?
Citera
2009-02-23, 19:43
Medlem
FRA-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SKetcher
Så du menar att en publikt stödd person som antas hålla till i ett 150 miljoner personer folktätt, ej ockuperat land med, så vitt jag vet, inget utlämningsavtal, blir till en ej existerande person efter åtta års gömsel?

tror du verkligen att USA bryr sig om ett utlämningsavtal? eller har du missat vad dom gjorde med Irak och Afghanistan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in