Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-02-07, 20:02
Medlem
FRA-mannens avatar
Jag hittade en sak som jag tror skulle vara ganska intressant för en del konspiratoriker. Här har vi första generationen i familjen Bin Laden:
  • Mohammed bin Awad bin Laden (1908-1960)
  • Muhammad al-Attas

Inga konstigheter vid första intrycket eller hur? men den påstådda ledaren för för det beryktade terrornätverket skall ju heta Osama Bin Laden och en av dom terroristerna som störtade in in World Trade Center byggnaden skall vara Mohammed Atta. När man tittar lite närmare på det hela så skall Osama Bin Laden's fulla namn vara: Usamah bin Muḥammad bin Awaḍ bin Ladin med en enklare omskrivning så får man:
  • Mohammed bin Awad bin Laden

och vid en enklare omskrivning av Muhammad al-Attas namn så får man:
  • Muhammad Atta

alltså, man har gjort en enklare omskrivning så har man fått fram namnet på 2 stycken av dom terroristerna som antas ligga bakom attacken mot World Trade Center, fast egentligen så är det ju familjen Bin Laden's döda familje överhuvud och "Osama's" styvfar och/eller name, summan av det hela är att man har 2 stycken personer mer eller mindre inte existerar på ett eller annat sätt, inte konstigt att man aldrig kommer att hitta dom "skyldiga".

Är det någon som håller med om min teori eller är det någon annan som har ett annat förslag? Kom ihåg, dom enklaste lösningarna är oftas dom bästa.

Källa:
Citera
2009-02-07, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FRA-mannen
Jag hittade en sak som jag tror skulle vara ganska intressant för en del konspiratoriker. Här har vi första generationen i familjen Bin Laden:
  • Mohammed bin Awad bin Laden (1908-1960)
  • Muhammad al-Attas

Inga konstigheter vid första intrycket eller hur? men den påstådda ledaren för för det beryktade terrornätverket skall ju heta Osama Bin Laden och en av dom terroristerna som störtade in in World Trade Center byggnaden skall vara Mohammed Atta. När man tittar lite närmare på det hela så skall Osama Bin Laden's fulla namn vara: Usamah bin Muḥammad bin Awaḍ bin Ladin med en enklare omskrivning så får man:
  • Mohammed bin Awad bin Laden

och vid en enklare omskrivning av Muhammad al-Attas namn så får man:
  • Muhammad Atta

alltså, man har gjort en enklare omskrivning så har man fått fram namnet på 2 stycken av dom terroristerna som antas ligga bakom attacken mot World Trade Center, fast egentligen så är det ju familjen Bin Laden's döda familje överhuvud och "Osama's" styvfar och/eller name, summan av det hela är att man har 2 stycken personer mer eller mindre inte existerar på ett eller annat sätt, inte konstigt att man aldrig kommer att hitta dom "skyldiga".

Är det någon som håller med om min teori eller är det någon annan som har ett annat förslag? Kom ihåg, dom enklaste lösningarna är oftas dom bästa.

Källa:
Herregud, jag hänger inte med alls..
Kanske kan bero på att jag e trött..

Menar du att dom e döda eller vad?
Citera
2009-02-07, 20:37
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liza1979
Herregud, jag hänger inte med alls..
Kanske kan bero på att jag e trött..

Menar du att dom e döda eller vad?

Tror han menar att man kan få fram namnen genom att kolla dom andras namn (och att dessa använts som falska namn då personerna inte finns)

Men nej jag tror inte på detta, känns mer som det är som mailet som gick runt för flera år sen.

Hur man än vrider och vänder på saker så kommer man till olika saker.
Att man i arabvärlden döper sina barn till samma namn som föräldrarna är inte ovanligt.
Citera
2009-02-07, 21:03
Medlem
FRA-mannens avatar
vilket mail? jag har inte hört talas om något mail eller liknade, jag stötte på detta av ren slump när sökte på wikipedia.

Det kanske inte år så ovanligt att barnen döps till samma sak som föräldrarna men är det inte lite konstigt också att mannen som förklarade krig mot terrorismen (Bush) också hade en hel del affärer med Bin Laden, så hur kan anklaga någon i familjen och att dom inte blir förnärmade/kränkta och utan familjen kräver/begär en ursäkt? i arab världen vädersätter man också heder en hel del och att anklaga en familjemedlem för terrorism är ju ganska grovt som ni förstår.
Citera
2009-02-07, 21:40
Medlem
chibarikus avatar
Oj det fanns några som hade liknande namn före dom.
Citera
2009-02-07, 22:18
Medlem
Targenors avatar
Citat:
vilket mail? jag har inte hört talas om något mail eller liknade, jag stötte på detta av ren slump när sökte på wikipedia.
https://www.flashback.org/showpost.php?p=4954088&postcount=10

Citat:
Det kanske inte år så ovanligt att barnen döps till samma sak som föräldrarna men är det inte lite konstigt också att mannen som förklarade krig mot terrorismen (Bush) också hade en hel del affärer med Bin Laden, så hur kan anklaga någon i familjen och att dom inte blir förnärmade/kränkta och utan familjen kräver/begär en ursäkt? i arab världen vädersätter man också heder en hel del och att anklaga en familjemedlem för terrorism är ju ganska grovt som ni förstår.

Om du läser på lite mer, så kanske du hittar att familjen Bin Laden brutit med Osama sedan flera år innan 9/11 och inte har någon som helst kontakt med honom.
Så vad finns det då att begära en ursäkt för?
En "familjemedlem" som inte finns?
Citera
2009-02-07, 23:32
Medlem
Citat:

Jo visst, men å andra sidan så är ju Busch inte känd för att var smart.
Allt detta om Bin Laden och 9/11 handlar enbart om pengar, sen har dom ju hittat på historier om brutna släktband mm för att det ska se bra ut.
Citera
2009-02-08, 11:37
Medlem
Pads avatar
Citat:
Jo visst, men å andra sidan så är ju Busch inte känd för att var smart.
Allt detta om Bin Laden och 9/11 handlar enbart om pengar, sen har dom ju hittat på historier om brutna släktband mm för att det ska se bra ut.

Med risk för att återigen vara den trista och knastertorra glädjedödaren så skulle jag vilja se vilka källor du har för dessa påståenden...

Som en fotnot fann jag det ganska roligt att se att du antydde att Bush inte skulle vara så smart i samma mening som du stavade hans namn fel.
Citera
2009-02-08, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pad
Med risk för att återigen vara den trista och knastertorra glädjedödaren så skulle jag vilja se vilka källor du har för dessa påståenden...

Som en fotnot fann jag det ganska roligt att se att du antydde att Bush inte skulle vara så smart i samma mening som du stavade hans namn fel.
Ha ha, får skylla på mitt tangentbord.. ibland reagerar inte knapparna

Är inte allt som involverar USA om pengar..
E nog övertygad om detta
Citera
2009-02-08, 12:04
Medlem
Pads avatar
Citat:

E nog övertygad om detta

Nu tänkte jag kanske mer på:

Citat:
sen har dom ju hittat på historier om brutna släktband mm för att det ska se bra ut.

I min värld så låter det som ett påstående, och sådana brukar vi efterfråga källor och saklig grund för. Har du något sådant eller har du suttit hemma på kammaren och klurat i din ensamhet?
Citera
2009-02-08, 12:05
Medlem
Pingehs avatar
Citat:

E nog övertygad om detta

Övertygande bevis
Citera
2009-02-08, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pad
Nu tänkte jag kanske mer på:

I min värld så låter det som ett påstående, och sådana brukar vi efterfråga källor och saklig grund för. Har du något sådant eller har du suttit hemma på kammaren och klurat i din ensamhet?
Har läst en hel massa om 9/11 sett massor av olika dokumentärer, samt konspirations teorier.
Så om du menar att detta är att sitta hemma i kammaren så, är det så
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in