• 2
  • 3
2009-03-20, 15:52
Medlem
DIEXELs avatar
Råkade igår att köpa jävla irländsk nötkött, fick se att det var just irländskt när man var hemma. Skit.

Är dioxin-skandalen över eller är det forfarande sånt skit i deras nötkött!?
Citera
2009-03-20, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DIEXEL
Råkade igår att köpa jävla irländsk nötkött, fick se att det var just irländskt när man var hemma. Skit.

Är dioxin-skandalen över eller är det forfarande sånt skit i deras nötkött!?

Käkar du lunch ute?

minst 75% av allt restaurangkött är importerat.
Citera
2009-07-07, 15:58
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Alltså det här med maten förföljer mig precis varenda dag och det känns värre på sommaren då jag inte ens vågar äta kött och dylikt, fast jag är sugen på det som fan. Vill äta kycklingfile men oavsett hur bra jag sköter tillagningen så finns ju inga garantier för att kyckingen inte legat i rumstemperatur en längre period nånstans innan den hamnade i affären och därför utmanar jag inte ödet

Men det vore trevligt om ni kunde dela med er av erfarenheter gällande när och varför ni blivit matförgiftade i ert eget hem, eller varför ni inte blivit det. Alla måste ju ha sina egna krav på hur maten skall hanteras? Dela med er av kunskapen Jag slänger alla produkter långt innan bäst före datumet har gått ut exempelvis men det är väldigt kostsamt då jag kastar matvaror varje dag
Citera
2009-07-07, 16:48
Medlem
klybans avatar
Var du ledsen att ingen skrev i din tråd längre eller?
Citera
2009-07-07, 16:52
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Var du ledsen att ingen skrev i din tråd längre eller?

Det är ett viktigt ämne så visst behöver diskussionen hållas vid liv, speciellt när vi närmar oss rötmånaden
Citera
2009-07-07, 17:22
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyrkantig_boll
Det är ett viktigt ämne så visst behöver diskussionen hållas vid liv, speciellt när vi närmar oss rötmånaden
Det du beskriver rent fobi att inte ens kunna äta kyckling som är rätt tillagad, för bakterier dör vet du.
Slänger mat som är förvarat rätt före bäst-före-datum, så är man bara dum.
Och bäst-före-datum är satta SÅ IN I HELVETE illa utan bara ett sätt för industrin att tjäna mer pengar på folk som slänger mat helt i onödan(min teori förvisso).

Tror du får skärpa till dig och ta tag i dina fobier innan de blir för överdrivna.

Läs på www.slv.se så beskriver dom de olika bakterier, virus och parasiter som är aktuella och i vilken nivå och hur man ska undvika dessa risker.
Och när du vet hur det funkar så kommer det vara väldigt enkelt och undvika ev. risker.
Citera
2009-07-07, 17:40
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Det du beskriver rent fobi att inte ens kunna äta kyckling som är rätt tillagad, för bakterier dör vet du.
Slänger mat som är förvarat rätt före bäst-före-datum, så är man bara dum.
Och bäst-före-datum är satta SÅ IN I HELVETE illa utan bara ett sätt för industrin att tjäna mer pengar på folk som slänger mat helt i onödan(min teori förvisso).

Tror du får skärpa till dig och ta tag i dina fobier innan de blir för överdrivna.

Läs på www.slv.se så beskriver dom de olika bakterier, virus och parasiter som är aktuella och i vilken nivå och hur man ska undvika dessa risker.
Och när du vet hur det funkar så kommer det vara väldigt enkelt och undvika ev. risker.

Men om kycklingen har legat framme i rumstemperatur flera dagar innan den fryses in så spelar det väl ingen roll hur väl jag tillagar den? Nånstans måste ju maten kunna bli så dålig att den inte går att rädda. Så det vore intressant att höra om folk har gjort allting rätt men ändå blivit sjuka

Och jag har läst mycket om bakterier och sånt men det är fall som de jag skrev om ovan som skrämmer mig mest. Har ju sett mycket på tv om hur dåligt maten vi köper kan behandlas innan den kommer till affärer eller resturanger
Citera
2009-07-07, 17:49
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyrkantig_boll
Men om kycklingen har legat framme i rumstemperatur flera dagar innan den fryses in så spelar det väl ingen roll hur väl jag tillagar den? Nånstans måste ju maten kunna bli så dålig att den inte går att rädda. Så det vore intressant att höra om folk har gjort allting rätt men ändå blivit sjuka

Och jag har läst mycket om bakterier och sånt men det är fall som de jag skrev om ovan som skrämmer mig mest. Har ju sett mycket på tv om hur dåligt maten vi köper kan behandlas innan den kommer till affärer eller resturanger
För guds skull läs upp dig!
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in