Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2009-02-07, 18:28
Medlem
Jag har haft en dator som har kört med vista x64 ultimate i över ett år nu, och i förrgår hände något speciellt. Datorn fick en bluescreen för första gången, det stod någonting om rthl64.sys. Datorn gav bluescreen några gånger direkt efter det innan den ens kommit till login-skärmen med oförståeliga anledningar, sen lyckades jag logga in på datorn och gjorde en av windows felsökningar och fick förklaringen att det var nätverksenheten på mitt moderkort som felade. Därför så såg jag till att allt var up to date, körde även en viruskontroll över hela datorn, inga problem.
Började spela lite online så får jag samma bluescreen igen. De övriga bluescreensen fortsatte några gånger innan jag kunde logga in, till slut fick jag loggat in igen och provade med de andra av windows tips för att lösa mitt problem, inget av dom verkade fungera. Inte ens att avaktivera nätverksenheten. Datorn bara fortsatte ge bluescreens då och då, fruktansvärt irriterande.
Nu hade även filen ntfs.sys börjat fela, verkade det som. Jag förstod inte riktigt vad som menades med det, fel på filsystemet? Det blev för mycket för mig iallafall, så jag beslutade mig för att installera om ett färskt vista. Mitt i installationen får jag blåskärm, flera gånger om, så jag tänkte att jag kunde prova med XP. Även där får jag blåskärm mitt i installationen
Jag vet inte riktigt hur jag skall fortsätta min felsökning, förstår inte riktigt vart problemet ligger. Hårddisken? Windows? Moderkortet? Ramminnet? Har verkligen tagit helt stopp nu. Datorn har fungerat klockrent fram till för 2 dagar sen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in