Citat:
Ursprungligen postat av negerbarn
Lärde du dig VARFÖR då?
Jag antar att det där handlar om utifall det skulle brinna under tanken. Är den då i metall så kommer det faktiskt kunna bli en rätt stor "explosion " på grund av trycket som byggs upp. En plasttank smälter bara.
Men när man har HE att leka med, och har tillräckliga mängder, så tycker jag att en placering nära tanken vore kul, bara för effektens skull. Går det bra kommer det ju kunna vara likt de där jävla Hollywood-explosionerna.
Är syftet att döda föraren bara, så skulle jag placera en shaped charge med muttrar i i nackstödet. Instant kill.
Precis min tanke, för den lite plågsammare döden placeras laddningen i sätet så att benen sprängs av och föraren förblöder i kraftiga smärtor.
Citat:
Ursprungligen postat av Marlboroman
Så från början till start hur fixar man en bilbomb enklast?
Ett enkelt sätt är ju att osäkra en handgranat och bara lägga under vänster framhjul (så att föraren får maximal exponering). När h*n kör iväg så smäller den efter 3,5 sekunder vilket inte föraren hinner köra iväg på.
Men det behöver dock inte vara dödligt, föraren kan klara sej men jag tippar på att det blir ett inferno av splitter och eld.
Eller så sätts handgranaten i golvet på förarsidan och säkringen knyts fast med ett snöre i dörren så att sprinten dras ut då dörren öppnas.
Trick or treat
Nu funkar detta bara med Shgr 90 och Shgr 2000, de äldre modellerna har en extra säkring som gör processen mer komplicerad.
Det bästa med Shgr 90 är att det bara är två säkringar, handgranatsringen och grepen, dvs man bara behöver dra ut säkringssprinten och kasta (grepen lossnar i luften efter kastet). Shgr 56 har tre säkringar; säkringsring, säkringsbygel och grepe, vilket är lite besvärligt.
http://www.soldf.com/shgr2000.html
Sen gäller det ju att lyckas komma över dessa granater men det var ju inte frågan.