2009-02-07, 11:38
Medlem
Jag har en extern HD som jag formaterat till Mac OS Extended. Nu vill jag föra över ett par filer från en kompis PC.

Hur ska jag gå till väga? Formatera om den utan att förlora data? Har för mig att jag läst någonstans att man kan ladda ner ett program till PC:en?
Citera
2009-02-07, 11:41
Medlem
stilltons avatar
det är väl bara att föra över dom via ftp, mail, DVD eller vad du normalt använder för att flytta filer. förstår inte riktigt vad du menar?
Citera
2009-02-07, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stillton
det är väl bara att föra över dom via ftp, mail, DVD eller vad du normalt använder för att flytta filer. förstår inte riktigt vad du menar?

Det rör sig om mycket data. Alla säsonger över The O.C tex. Är smidigare att bara plugga in den externa i hans dator.
Citera
2009-02-07, 11:46
Medlem
stilltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandb3rg__
Det rör sig om mycket data. Alla säsonger över The O.C tex. Är smidigare att bara plugga in den externa i hans dator.
ok, sorry.. missade att du pratade om extern hdd.. om det är usb eller firewire tror jag att det går bra att bara plugga in den. borde inte spela någon roll hur hddn är formaterad, eftersom gränssnittet är oberoende av det.
Citera
2009-02-07, 11:59
Medlem
Klyschans avatar
http://www.mediafour.com/products/macdrive/
Citera
2009-02-07, 12:01
Medlem
burntfacemans avatar
Total Explorer kanske funkar?
Troligvis behöver du en patch till den, men det ska inte vara några problem att installera.

Har själv använt den när jag skulle komma åt en Linux-partition.
Citera
2009-02-07, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stillton
ok, sorry.. missade att du pratade om extern hdd.. om det är usb eller firewire tror jag att det går bra att bara plugga in den. borde inte spela någon roll hur hddn är formaterad, eftersom gränssnittet är oberoende av det.

Den öppnas inte när jag kör XP. Ska gå in och testa med min brors dator nu.

Funkar inte där heller, står att det är okänt filsystem.
Citera
2009-02-07, 12:07
Medlem
systems avatar
Svaret står i Klyshans post här ovan.
Citera
2009-02-07, 13:09
Medlem
Meciraes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av system
Svaret står i Klyshans post här ovan.

Precis. Jag använder macdrive i XP på min mac och använder således mac-partitionen från XP. Funkar svinbra.
Det finns en version på piratebay som är helt gratis!!!!
Citera
2009-02-07, 14:10
Moderator
^Eazs avatar
MacDrive är det bästa alternativet.

Enkelt, billigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem