2009-02-07, 01:12
Bannlyst
Har suttit och pillat i Audacity ett tag nu men jag lyckas fan inte. Hur ska jag bära mig åt för att kunna spela in micen och utgångsljudet samtidigt?
Jag vill spela in mic-konversationer.
Citera
2009-02-07, 01:21
Medlem
Askess avatar
Använd hörlurar.

EDIT: Nu fattade jag frågan... Har aldrig använt det programmet, men måste du spela in det samtidigt då? Funkar det inte att jobba i lager eller klippa och klistra?
Citera
2009-02-07, 01:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Askes
Använd hörlurar.

Det gör jag.
Citera
2009-02-07, 01:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Askes
Använd hörlurar.

EDIT: Nu fattade jag frågan... Har aldrig använt det programmet, men måste du spela in det samtidigt då? Funkar det inte att jobba i lager eller klippa och klistra?

Inte om jag ska spela in konversationer som t.ex. över Skype och liknande program. :P
Citera
2009-02-07, 01:30
Medlem
Askess avatar
Ok, då är jag med. Vet att det finns program som kan spela in alla ljud på datorn, men minns inte namnet på något av dom, men googlar du på det så hittar du det säkert. Funkar säkert med något stream-ripping-program.
Citera
2009-02-07, 07:06
Medlem
hedans avatar
Prova

Audio Recorder Delux och bygla line ut och line in. Har dock inte provat själv men borde fungera.
Citera
2009-02-07, 13:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hedan
Audio Recorder Delux och bygla line ut och line in. Har dock inte provat själv men borde fungera.

Ska testas! Återkommer med resultat efter frukosten.
Citera
2009-02-07, 13:29
Medlem
Spela in "Stereo Mix" som finns att välja i ljudkontroll i Win XP
Citera
2009-02-07, 13:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rumpan^
Spela in "Stereo Mix" som finns att välja i ljudkontroll i Win XP

När jag väljer "Stereo mix" som "inspelningskälla" i Audacity så spelas bara min mikrofon in. :/
Citera
2009-02-07, 14:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hedan

Det programmet lyckades krasha 3 gånger under loppet av 60 sekunder och micen spelades in jättelågt och inget ljud som går ut till mina hörlurar spelades in. Och ja, jag pillade bland ljudinställningarna för det programmet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in