2009-02-07, 00:26
Medlem
Unbalanceds avatar
Godkväll
Installerade om mitt windows xp för ca 3 veckor sedan men nu har jag ett problem som jag inte haft tidigare.
När jag tex ska öppna filer (txt, rar, osv.) så tar det ibland uppåt 5 sekunder innan dom startar. Verkar dock inte påverka media filer vad jag märkt.
Jag har inte installerat något annorlunda program den här gången än tidigare, så jag vet inte vad det kan vara som spökar.. jobbigt är det ivartfall så jag skulle behöva lite tips.

(Har jag nyligen öppnat ett program eller annan fil så uppstår inte problemet, utan det är när jag inte öppnat något på ett tag)

Inkluderar även en hijackthis om någon kan tyda den och peka ut eventuella brister:

Dator: AMD 3700+ (2,2Ghz) 2gb RAM, Nvidia 8800GTS 640mb
Flera hårddiskar med mycket ledigt utrymme.

Tack på förhand.
Senast redigerad av Unbalanced 2009-02-07 kl. 00:29.
Citera
2009-02-07, 00:59
Medlem
927s avatar
om du öppnar en txt borde det gå blixtsnabbt men om kaspersky scannar en rar fil på typ 50 mb kan det ju ta lite tid.
ligger vänteprocessen nära 100%?
Citera
2009-02-07, 02:40
Medlem
Unbalanceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 927
om du öppnar en txt borde det gå blixtsnabbt men om kaspersky scannar en rar fil på typ 50 mb kan det ju ta lite tid.
ligger vänteprocessen nära 100%?
Ja exakt, har aldrig haft detta problem att det ibland tar bortåt 6-7-8 sekunder att öppna ett sketet .txt dokument med notepad.

Vänteprocessen är System Idle Process, korrekt?
Den hoppar från ca 80-99.
Citera
2009-02-07, 10:56
Medlem
927s avatar
ja det är rätt och normalt.

vet inte vad det kan va men om du tex klickar på en mp3 fil och winamp startar, kolla om det är nån annan process än winamp.exe som oxå tar cpu just då. normalt borde ju winamp.exe visa 100% cpu tills programmet är öppnat.

använder du superantispyware free?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in