Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-02-07, 00:17
Medlem
Hej allihopa.

Jag har nyligen inforskaffat mig en Acer aspire one med operativsystemet linux linpus lite.
Da jag aldrig anvant Linux tidigare alls sa har det varit mycket googlande och lasande for att komma nagonstans over huvud taget men an sa lange har det gott bra, tills nu.
Satt och pillade lite med panelerna da jag utav bara farten rokade radera bottenpanelen.
Det har gor mig inte klok for jag hittar absolut ingening som atgardar mitt problem ( ja jag har googlat).
sa nu undrar jag om det finns nagon har inne med nagon losning po problemet? kom aven ihag att jag ar totalt nyborjare sa att borja tjata om om massvis med koder och liknande kommer knappast hjalpa.

Tack po forhand
Citera
2009-02-07, 01:13
Medlem
sommarlovs avatar
Sitter visserligen på Ubuntu här, men jag kan högerkllcka på den över panelen och välja "Ny panel".
Citera
2009-02-07, 01:15
Medlem
Tanken ar ju god men nar jag hogerklickar hander ingenting alls, far inte ens upp en meny, tro mig, hogerklicka har jag redan forsokt med.
Citera
2009-02-07, 01:37
Medlem
SjogrenXs avatar
Brukar ordna sig om man tar bort .kickerrc i ~/.<fönsterhanterare> (Eller liknande)
Citera
2009-02-07, 01:50
Medlem
X_surfers avatar
Har du provat det här? :
http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=695260
Citera
2009-02-07, 01:51
Medlem
Okej , som sagt, jattenyborjare, hur tar jag bort denna ur en fonsterhandterare?

tack for hjalpen btw, kanner mig fortfarande helt handikappad i detta Os:et.
Citera
2009-02-07, 01:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av X_surfer
Har du provat det här? :
http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=695260

ja, jag testade det men fick inte upp nagonting alls tyvarr.
Citera
2009-02-07, 10:59
Medlem
SjogrenXs avatar
Kör du KDE så tror jag det är
Kod:
/home/dittnamn/.kde/.kicker/kickerrc
Eller något i den stilen
Citera
2009-02-07, 13:28
Medlem
danielebs avatar
Om det är xfce du kör (är det det som gäller i Linpus lite?) så ligger konfigurationsfilerna i ~/.config/xfce4/panel. Detta är alltså en dold mapp. Du kan först öppna en terminal och köra
Kod:
killall xfce4-panel
Sedan kan du rensa de gamla konfigurationsfilerna och för att återställa panelen gör du: Alt + F2 och skriver xfce4-panel
Citera
2009-02-07, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av danieleb
Om det är xfce du kör (är det det som gäller i Linpus lite?) så ligger konfigurationsfilerna i ~/.config/xfce4/panel. Detta är alltså en dold mapp. Du kan först öppna en terminal och köra
Kod:
killall xfce4-panel
Sedan kan du rensa de gamla konfigurationsfilerna och för att återställa panelen gör du: Alt + F2 och skriver xfce4-panel

Ja det ar Xfce som ar po den ja, med den losningen du sager sa forsvinner panelen forvisso men sen istallet for att orginalpanelen kommer tillbaka sa kommer den jag rokade ersatta orginalpanelen med och den ar helt blank.
Om nagon istallet vet ett satt att modiefiera den nya panelen sa att jag kan lagga in alla de gamla sakerna po den och aven fa den att visa vad for program jag for tillfallet har igang duger det precis lika bra

tack till alla som forsoker hjalpa till.
Citera
2009-02-07, 21:26
Medlem
danielebs avatar
Har du raderat alla konfigurationsfiler i mappen "panel" (alltså alla filer) innan du startar panelen igen? Alltså: killall xfce4-panel, sedan tömma mappen "panel" och sist Alt + F2 och xfce4-panel.
Om du vill börja med en tom panel är det bara att högerklicka på panelen och välja "lägg till nytt objekt" så får du upp en lista över saker du kan lägga till, t.ex. aktivitetsfältet som du nämner.

Sitter och kikar på en skärmdump av en Linpus lite default layout och det verkar vara från vänster till höger: Xfce-menyn, separator, två programstartare (varav den ena förmodligen Thunar filhanterare), aktivitetsfält, notifieringsfält, volymkontroll, klocka och händelseknapp (för att stänga av/logga ut).
Senast redigerad av danieleb 2009-02-07 kl. 21:33.
Citera
2009-02-08, 14:14
Medlem
jag har exakt samma problem... var inne i panelhanteraren o råkade ta bort allt... nu har jag endast en konstig stjärnliknande ikon på grå bakgrund mitt på skrivbordet, (misstänker att det är en missformad bottenpanel)... det går inte att lägga till nåt på den och wlan går inte att öppna... datorn är således i princip obrukbar.

(provade xfcegrejjen utan resultat...)
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in