2009-02-06, 17:06
Medlem
redeabluis avatar
hej
jag ska göra en liten undersökning och skriva en uppsats om eu och sånt, och jag ska skriva om brott och straff. har valt att skriva om straffet för om man tex. köper på internet, och blir busted. vad kan straffet vara då? (självklart beroende på hur mycket man köper in och land osv, men om vi säger sverige)
och om man tex. startar en hemsida som styrs ifrån amsterdam, hur kan säljaren straffas om han säljer till utlandet (och hur lagligt är det att sälja i amsterdam över huvud taget)?
Citera
2009-02-06, 17:08
Medlem
Wellss avatar
Och det tror du att du ska få svar på under canabis där alla är höga? Prova juridik
Citera
2009-02-06, 17:09
Medlem
redeabluis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wells
Och det tror du att du ska få svar på under canabis där alla är höga? Prova juridik

hahahaa fick samma tips av min lärare. inte att inte skriva under cannabis utan att prova en åklagare alltså.
men folk som har varit där/spenderar tid/ska åka dit osv kanske vet ^^
Citera
2009-02-06, 17:10
Medlem
köper du droger bryter du mot lagen, narkotikabrott,

-ringa narkotikabrott
-narkotikabrott
-grov narkotikabrott

beror på vilka mängder du köper. smugglar du droger så bryter du mot ännu en lag, genom att ta det in i landet.
Citera
2009-02-06, 17:11
Medlem
qetuRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wells

Mycket riktigt.

Cannabis -> Juridik
Citera
2009-02-06, 17:33
Medlem
micro113s avatar
Att köpa cannabis från nätet och föra in i Sverige är samma straff som att ta det i väskan och åka fast i tullen.

Det är mängden du smugglar som avgör straffet.
Citera
2009-02-06, 17:48
Medlem
D_Devils avatar
Jag är lat så jag saxar lite från lagboken:

Narkotikastrafflag (1968:64)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem