2009-02-05, 13:00
Medlem
Som ämnet säger. Vad gäller? I mitt fall så har jag ev upptäckt mögel i ena badrummet. Kan ens värd neka och göra vid skadan som uppstått? Min hyresvärd är väldigt återhållsam i övrigt med renovering om ni förstår vad jag menar.

Tack på förhand.
Citera
2009-02-05, 13:40
Medlem
Meanmachines avatar
Om det anses att du orsakat skadan får du betala själv.
Citera
2009-02-06, 13:42
Medlem
Men om det nu är så att jag INTE har orsakat den! Anticimex ville ha 2500:- för en fuktmätning. Ska jag el hyresvärden betala denna?
Citera
2009-02-06, 14:20
Medlem
Heims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nisse25
Men om det nu är så att jag INTE har orsakat den! Anticimex ville ha 2500:- för en fuktmätning. Ska jag el hyresvärden betala denna?
Be hyresvärden att ta kontakt med anticimex. Du kan inte anlita dem och sedan kräva att hyresvärden betalar.
Citera
2009-02-06, 18:56
Medlem
swedishsteels avatar
I ditt första inlägg säger du att du eventuellt har upptäckt mögel i ena badrummet. Det här är Sverige och året år 2009. Ingen hyresgäst skall behöva betala för att bo i en mögelangripen lägenhet. Ta kontakt med Hyresgästföreningen, även om du idag inte är en betalande medlem kommer de spontant börja hoppa jämfota vid tanken på att få ta sig an en hyresvärd som hyr ut lägenheter som gör folk sjuka.

http://www.hyresgastforeningen.se

Det är närmast omöjligt att bevisa att en enskild hyresgäst är ansvarig för en sak som mögel eller fuktskador i en lägenhet med mindre än att du erkänner att du har borrat, skruvat i våtrumsväggar, och inte ens då är du egentligen per automatik ansvarig eftersom föregående hyresgäst kan ha gjort detsamma.

// Swedishsteel
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in