• 4
  • 5
2009-02-11, 13:16
Medlem
NiV3Rts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crymoar
Fast jag köpte en Mercedes och min bensin tog slut... jag lär reklamera den?
Jag köpte en Mercedes vars bränsletank rostade upp efter ett år.
Citera
2009-02-11, 13:22
Medlem
RogerAndOuts avatar
Citat:
Sen är det väl skillnad på att reklamera och att komma undan med det? (:

Jag menar, inte så superknepigt att säga "jag vill reklamera denna produkt" till ARN, men att få igenom det.

Det beror på fallet:

Om du har köpt en produkt som faller inom de gränser som omfattar reklamationsrätt i Kkl kan näringsidkaren inte göra ett piss för att förhindra detta. Det stora problemet i vårt avlånga land är att svensken är i allmänhet gravt handikappad vad det gäller lag och lagtext. Om svenska konsumenter visste vad som står i produktsäkerhetslagen, konsumentlagen, avtalslagen m.m. skulle diskussioner som denna aldrig uppstå.

Det som gäller är alltså det jag skrev i mitt förra inlägg, vet du vad lagtexten, du kan tolka den och du uppfyller de krav och omständigheter som ställs kan du inte bli hindrad att genomföra din reklamation. Detta skulle vara ett direkt lagbrott från näringsidkarens sida.
Citera
2009-02-11, 23:04
Medlem
En fruktpizzas avatar
.. . .. . .. . .. . .. . ..

Citat:
Fast jag köpte en Mercedes och min bensin tog slut... jag lär reklamera den?

Jag har skrivit nedanstående text väldigt långsamt så att ALLA verkligen kan läsa, och förhoppningsvis även förstå det som är skrivet. Lycka till!

Om en näringsidkare säljer dåliga laddningsbara batterier som tar slut och är orkeslösa efter bara 95 uppladdningar, så detta verkligen inte att anse som okej, även om ett batteri är en så kallad "förbrukningsvara". Det är ju för fasen en bärbar dator av märket Apple som vi talar om här! Vad är detta..?!

Fortfarande svårt att förstå..? Okej då. Om du tankar dåligt bränsle som inte får din bil att rulla, så lär du nog reklamera soppan det första du gör! Vare sig du vill, eller inte vill erkänna det... Tack för "bensin-idén" förresten!

.
Citera
2009-02-12, 10:42
Medlem
smurfehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av En fruktpizza
Jag har skrivit nedanstående text väldigt långsamt så att ALLA verkligen kan läsa, och förhoppningsvis även förstå det som är skrivet. Lycka till!

Om en näringsidkare säljer dåliga laddningsbara batterier som tar slut och är orkeslösa efter bara 95 uppladdningar, så detta verkligen inte att anse som okej, även om ett batteri är en så kallad "förbrukningsvara". Det är ju för fasen en bärbar dator av märket Apple som vi talar om här! Vad är detta..?!

Fortfarande svårt att förstå..? Okej då. Om du tankar dåligt bränsle som inte får din bil att rulla, så lär du nog reklamera soppan det första du gör! Vare sig du vill, eller inte vill erkänna det... Tack för "bensin-idén" förresten!

.

TS har uppenbarligen inte behandlat batteriet korrekt. 95 cykler på över ett år är knappast att behandla batteriet korrekt.
Citera
2009-02-12, 12:16
Medlem
RogerAndOuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smurfeh
TS har uppenbarligen inte behandlat batteriet korrekt. 95 cykler på över ett år är knappast att behandla batteriet korrekt.

Detta kan ju samtidigt bero på att batteriet har varit defekt från produktion men att konsekvenserna av detta visar sig först nu?
Citera
2009-02-12, 12:53
Medlem
smurfehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RogerAndOut
Detta kan ju samtidigt bero på att batteriet har varit defekt från produktion men att konsekvenserna av detta visar sig först nu?

Kan mycket väl vara så, men det är väldigt svårt att bevisa dock.

Men visst, försöka går ju alltid, jag misstänker dock att TS kommer att få ett NEJ som svar, men time will tell.
Citera
2009-02-12, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RogerAndOut

Är det defekt om du bara laddat det 95 gånger? Känns ju inte som att det har någonting med ifall batteriet är kass eller inte, hur många gånger DU har laddat det har INGET med batteriet att göra :-)
Citera
2009-02-12, 19:53
Medlem
rocksteady01s avatar
jag var idag på min lokala applebutik och hämtade utt mitt nya batteri som gått på den utökade garantin. de i affären sa att jag hade haft tur eftersom många av de som försökte reklamera sina batterier inte fick igenom kravet på utbyte, men mitt batteri uppfyllde kraven för den utökade garantin.

känns skönt att nu kunna sitta med 4+h batteritid jämfört med tidigare ca 30min.

det är väl alltid en idé att försöka reklamera ett batteri om man har problem med det, men man ska nog vara inställd på att få ett negativt svar.

jag fick ett nytt batteri, men det var långt ifrån alla som fick det enligt applebutiken.
Citera
2009-02-13, 08:21
Bannlyst
Skriver här för att inte starta en ny tråd, på mitt första inlägg dessutom.
Men vad innebär det att man kalibrerar batteriet?
Citera
2009-02-13, 08:53
Medlem
smurfehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wempen
Skriver här för att inte starta en ny tråd, på mitt första inlägg dessutom.
Men vad innebär det att man kalibrerar batteriet?

Läs mer: http://support.apple.com/kb/HT1490?viewlocale=sv_SE
Citera
2009-02-16, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NiV3Rt
Om man har citat likt detta på sin hemsida så blir det svårt att förklara för en kund hur normalt det är att batteriet blir kasst när det inte ens har gått 100 cycles

Det känns som om citatet från hemsidan kan stämma. jag är uppe i 270 cykler och har en health på 100%
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in